01 oktober, 2014

Välkommen Oktober





September är slut och nu välkomnar vi oktober
Näst sista dagen i september är sen 2 år tillbaks en speciell dag för mig och Åke, det vet ni som följer mig på facebook, det är nämligen vår bröllopsdag


Den 29 september i år bjöd på precis lika fint väder som den dagen för 2 år sen.
Sol från en klarblå himmel


Tänk vi kunde tom sitta ute på kvällen och äta middag
bara så ljuvligt


Åke har inte haft trädgård sen han flyttade från Donsö när han var 18 år och visste inte som han sa att det var så härligt med en egen täppa.
Vi uppskattar båda vår lilla plätt

Det är något visst med att ha en egen vrå utomhus.


Innan vi kunde flyttade hit var vi såååå oroliga hur det skulle kännas att flytta till en så liten lägenhet
Tänk att det blev så här bra!

Vi njuter varje minut av vårt nya hem


Det går fort och smidigt att städa 52 kvm, ja så fort att tom Åke gillar att ta ett tag med dammsugaren numera
Bara en sån sak........


Faktum är att jag trodde att det skulle bli jobbigt att inte ha tvätt maskin i badrummet
Men jag tycker det är så smidigt att gå till tvättstugan och tvätta
Vips på 2,5 timmar är allt klart
Aldrig tvätt som hänger i badrummet längre




Dessa fina dekorationer köpte jag hos Drängstugan när vi var där på besök i söndags.

Dom kommer förmodligen att sättas upp i köket
Vi får se i slutet av nästa vecka då de nya köksluckorna och bänkskivorna kommer att monteras

Köpte även en urläcker del från en gammal veranda 
Bara såååååå fin
Bilder på denna när den är på plats

Nu säger jag hej och leverpastej för denna gång
Vi ses

Tills dess lev väl och var rädda om varandra