20 oktober, 2014

Längtar till Jul







Jag sitter här och lyssnar på julmusik från Spotify och drömmer om hur jag skall julpynta vår nya lägenhet.

Det får ju inte plats så mycket som jag önskar så jag får välja med omsorg
Tittar på gamla bilder som jag delar med av här till Er


Ni förstår kanske att just till julen saknar jag detta
Bilden är från stugan 2009
Det är ju så här det skall se ut på julen


Dessa änglavingar var en julklapp från x:et 2010
Nu hänger dom hos en vän
Dom är så vackra men passade inte in pga sin storlek


Min älskade ängel kommer alltid få plats
Henne bara älskar jag såååååå mycket
Nu är hon placerad i sovrummet
Snart får hon sällskap av nästan lika stor och fin ängel



I helgen kommer Myran och Bengt till oss
Vi skall åka till Helsingör tillsammans
Med sig har dom då min nya ängel 
Köpt henne hos Ängeln i rummet i Skara

Det är något visst med änglar
Bild kommer så fort hon kommit


Detta lilla lamm ingår numera i julfavoriter som kommer att bli tradition att plocka fram varje jul
Snälla fb vännen Eva köpte det till mig förra julen
Visst är det bara sååååå gulligt???!!!


Ännu en favorit
Vårt renhuvud som vi döpt till Tage T
Köpte vi julen 2012 på Blomsterlandet


Varje år försöker jag komma på nya adventsljusstakar, 2009 pyntade jag besticks lådan


2010 pyntade jag ett gammalt spritkök






Dessa adventsljus har jag gjort av hushålls rullar
Virat om rivna lakan som jag sedan kletat in i spatel massa
Det har torkar och sen har jag lagt på små virkade dukar och små kakformar har fått blivit ljushållare
Lätta att göra och dekorativa

Ja gott folk nu har ni väl fått lite inspiration inför den jul som snart är här




Avslutar med med bästa vännen Zimzon
Så här liten var han förra julen
Må gott och lev väl

Jag börjar nog dekorera redan i mitten av november och då kommer ni att få ta del av årets jul hos oss