17 januari, 2014

Åsså blev det snö och vinter



Lånad bild

Ack jag så kom då den förbaskade snön och kylan till sist!
Hoppades att vi skulle slippa ifrån den eftersom den dröjt så länge och det har ju varit så grönt och fint med plusgrader sååååå länge.
Men icke då!

Har klarat hela hösten och december utan minsta förkylning men med snön och kylan slår den till direkt.
Både jag och maken snörvlar och mår kass

Lånad bild

Jag har dock inga problem med att få tiden att gå trots att jag inte kan vara ute mer än korta stunder åt gången i denna väderlek.

Tack vare facebook och internet håller jag mig sysselsatt

Jag älskar min nya Xperia smart phone som tar så fina bilder
Det finns ett inbyggt program där jag kan fixa till bilderna och det är bara såååå roligt.


Tittar igenom gamla bilder här från bloggen och minns
Så roligt att se hur många olika stilar jag haft


Sen är jag inne på alla möjliga rese siter och kollar resor.
Vi hoppas komma iväg nånstans till värmen i mars-april
Ingenting är säkert men bara att ha hoppet och drömmen gör att jag orkar härda ut dessa värsta månaderna på året


Dom är ju bara så hemska tycker jag.
Då blir man glad och varm i själen av att titta på fina sommarbilder

Lånad bild


Jag blir i vart fall glad. Hoppas jag kan dela med mig av min glädje när jag visar mina älsklings bilder

Lånad bild

Det är skönt att dagdrömma

Tänk så mycket vackert det finns i vår värld.
För mig är det underbart att ha fri tillgång till så mycket fina foto av alla möjliga hem och trädgårdar runt om i världen.

Inte förrän jag började blogga 2007 hade jag en aning om hur många vi är runt om på jorden som likt mig älskar den vita fina romantiska stilen
Visst hade jag läst massor av olika magasin från världens alla hörn men inte i min vildaste fantasi kunde jag tro att det fanns så många likasinnade inredningstokiga "vanliga" kvinnor därute..........


Lånad bild

Först var det bloggen som fångade mitt intresse och blev min räddare i nöden när jag mådde som sämst. Min terapeut på den tiden, till och med uppmanade mig att blogga som terapi. Jag tog henne verkligen på orden
Genom bloggen fick jag många nya gemensamma bloggvänner varav en del blev vänner IRL.

I begynnelsen av bloggandet så hade vi många bloggträffar.
Vad vet jag, det kanske är så än, jag har ju inte varit så delaktig i bloggvärlden på ett tag.

Det var alltid lika roligt att träffas och gå på loppisar tillsammans och sitta på kvällen och prata inredning och byta tips och idéer

Lånad bild


Sen kom Facebook in i mitt liv och mer eller mindre slukade mig fullständigt
Jag liksom många andra kunde/kan knappt vara utan fb en hel dag utan att få abstinens. Precis så som det var med bloggen i början.
Man liksom måste hålla sig up to date hela tiden.............
Ibland går det lite överstyr eller hur????


Lånad bild


Men jag måste erkänna att det har varit min räddning många gånger då jag mått dåligt och tiden blivit ensam och lång

Visserligen är jag inne på facebook mer eller mindre dagligen och sätter in bilder och skriver nån rad. Men jag har nog mer koll på det än i början.




Ett tag var jag nästan beroende vilket är lätt hänt.

I och för sig har jag ju tiden för jag går ju hemma så det drabbar ingen mer än möjligtvis Åke när jag chattar på kvällarna, vilket man gott kan förstå. 

Men ibland e man ju så nyfiken på vad som händer där i cyberrymden.......
Dom flesta av Er jobbar ju och skriver inte förrän just på kvällen och då vill man ju inte missa Era inlägg...hihihi


Nu slutar jag svamla om detta och ber att få önska Er alla en fin och härlig helg trots att det e snö, kallt och blåsigt
Vi får drömma oss bort tillsammans och önska att våren och solen kommer tillbaka till oss fort mycket fort


Må gott och lev väl

Tack för att ni tog Er tid att läsa mina ord och titta på mina bilder

Glöm inte att vara snälla mot varandra