29 december, 2013

Snart är ännu ett år till enda



 Ja då sjunger år 2013 på sin sista vers, endast 3 dagar kvar innan ett nytt tar vid med nya drömmar och förhoppningar som skall införlivas.

Nyårslöfte det har jag slutat att ge, har nästan aldrig lyckats hålla dom i alla fall. Dom har tyvärr mest handlat om att banta och bli smalare och med åren har jag insett att jag duger som jag är även om önskan om att väga lite mindre alltid är ständigt närvarande.


Men jag får väl ta till mig ovanstående citat och börja inse att Skönhet finns i betraktarens ögon och inte i min egen spegelbild, och betraktaren är Åke, och han älskar varje kilo av mig. Härligt med en man som älskar kurvor

Men ändå det är time att inse att det viktiga är att man är så pass frisk att man kan njuta av de flesta dagar, dom dåliga dagarna upplever alla oavsett vi vill det eller ej, hur vi än är skapta

Ce la vie!


När jag summerar år 2013 känner jag mig väldigt nöjd

Jag älskar att resa och det blev några fina resor i år.
I början på året lämnade vi ett kallt Mölndal och begav oss till Krabi/Thailand tillsammans med Myran och Bengt
Lång resa tycker vi båda som inte är så glada för att flyga
Men vi hade 2 härliga veckor därnere med varma härliga bad, go mat och kanon boende

I maj besökte vi Kreta för första gången
Blev helt förälskade så därför blev ännu en tur dit i slutet av augusti.




Tänk vilken ynnest att kunna resa 3 gånger på ett år.
Ibland glömmer man bort hur lyckligt lottad man är.
Men det är ju bara vi 2 + numera Zimzon, så vi kan prioritera vad vi vill utan att behöva ta hänsyn till barn etc......
Det innebär att ibland får man suga på ramarna men va fasen det är det värt!


Jag är ju som Ni kanske vet sjukpensionär, ja det heter inte så längre men va fasen det är ju det jag är.........
Har turen att i mina senaste anställningar tjäna bra vilket gör att pensionen än så länge är hyfsad. Tack för det mina givmilda arbetsgivare och framförallt mig själv för jag jobbade mycket


2014 kommer vi inte att resa lika mycket för nu har vi lille Zimzon och honom vill vi inte vara ifrån för länge.
Men om vi vill så är det fullt möjligt för honom att följa med när vi åker inom Europas gränser.
Den lille killen har EU pass!


Jag är så tacksam för att jag bestämde mig för att köpa hund.
Lille Zimzon är som ni nog har förstått ett sådant otroligt sällskap för mig.
Jag har ju ofta känt mig ensam om dagarna men nu är det stor skillnad

Tänk att en liten hund kan göra så stor skillnad

Underbart och bäst av allt är att även Åke är helt förälskad i den lille pågen.
Han har aldrig haft husdjur och var lite tveksam i början, han ville hellre ha en katt, men jag är ingen kattmänniska även om jag tycker om de flesta djur.
Jag vill ha en liten gosig vän som följer mig överallt.
Sån e jag!
Tänk det blev precis så som jag önskade.


Under 2014 vill jag göra fler besök i Skåne, i Lidköping, i Stockholm
och samtidigt önskar jag att fler hittar hit här till oss.
Vår dörr är som alltid öppen för nära och kära
Alltid!



Nästan alla bilder i dagens inlägg är lånade från nätet
Men ovanstående och den nedanför är nostalgi bilder från Åkarp
Tro nu inte att jag längtar tillbaka till mitt gamla hem för så är det inte


Men det är så roligt att titta på gamla bilder och minnas alla olika möbleringar jag haft under årens lopp
Bäst tycker jag om det vita med inslag av pastell. Det är alltid dessa bilder som får mitt hjärta att slå en extra volt

Inte lika lätt längre att ändra, ytan tillåter inte lika mycket och så har jag inget dubbelgarage att fylla längre samt inga loppisar och öppna hus längre
Till en viss del var det Ni som besökte mina hem som gjorde det extra roligt att förändra och förnya
Er uppskattning betydde mycket


Dessa 2 bilder är tagna i stugan i Höör.
Blir varm i hjärtat av att titta på hur fint det var
Men man skall inte glömma att det ligger mycket tid, jobb och pengar bakom för att kunna förändra och köpa nytt hela tiden.


 
Har gjort det och kan med handen på hjärtat säga att jag är så nöjd.
Loppisar och inredningsbutiker lockar inte lika mycket längre.
Inte sagt att jag inte fortfarande gör förändringar i mitt hem, men i mycket mycket mindre utsträckning
Jag kommer alltid att hålla på att fixa och dona men nu hinner jag njuta och vara stolt och glad över det jag gjort på ett helt annat vis än tidigare
Förut var det som ett gift i min kropp, shoppa shoppa shoppa
Tur att man blir klokare med åren (lite i vart fall)


När jag ändå skriver av mig vill jag passa på att tacka Er alla trogna läsare av min blogg och alla Er facebooks vänner som följer mig där
Blir alltid lika glad åt Era kommentarer och gillande

Både facebook och tidigare bloggen har varit min räddning och tidsfördriv många gånger när jag varit sjuk och känt mig extra nere

Man kan säga mycket om både fb och bloggar men i min värld överväger det positiva.
Bara lite synd att de mänskliga mötena och telefonsamtalen blir färre, det är ju så mycket lättare och går fortare att facebooka, smsa, mejla eller blogga

Trist men så är verkligheten så som jag sa tidigare bara att gilla läget.

Men visst är väl personliga möten mycket härligare!!!!!



Nu tänker jag avsluta mitt långa inlägg
Jag skriver inte inlägg ofta men dom blir istället längre



Önskar Er alla ett gott slut och ett fantastiskt
2014