18 december, 2013

Inte långt till julafton


Hej på Er alla!

Nu har jag fått kläm på det hela igen, hur man gör för att få till ett inlägg här på bloggen.
Skam den som ger sig!

Snart är det dax att summera året som gått
För min egen del så har det varit ett ganska så bra år
När jag läser igenom mina status inlägg på facebook ja då ser jag att det är mycket tjat om inte vara frisk.
Det är ju tyvärr verkligheten men jag skall sluta tjata om detta nästa år jag lovar.
Trist läsning
Jag skall göra som min underbara vän Gunilla alltid gjorde när hon fanns med oss här på jorden.
Bara berätta om det roliga härliga och underbara som livet skänker mig varje dag, skall åtminstone försöka


Saknar Dig så min vän



När man som jag inte går till ett jobb varje dag, blir det tid till mycket tankar
Som tur är överväger dom vackra fina tankarna och minnena.
Men eftersom jag ofta mår dåligt med ångest tar dom hemska dagarna ibland över och förmörkar allt det fina jag har.
Har lärt mig leva med det men det är alltid lika svårt att acceptera att jag inte kan, orkar eller ibland för den delen vill, vara så som jag tidigare varit
Utåtriktad med massor av sociala åtagande hela tiden.
Extra svårt är det att aldrig veta om och när dom mörka dagarna skall slå ner.
Allra värst är det alla dom gånger jag har måst göra vänner och nära och kära besvikna och ställa in bokade träffar och möte.
Hoppas och önskar att Ni har förståelse att jag inte menar något illa och att det absolut inte handlar om att jag inte vill vara social och träffas
Men ibland så går det bara inte.


Något jag saknar i mitt liv är närheten till mina vänner och släkt
Det är liksom inte lika lätt att bara titta över på en fika utan allting måste bestämmas och bli till projekt.
Trist men så e det!


Här ser Ni vem som hjälpt mig mest att läka ensamheten och saknaden över avståndet till Er mina vänner.

Han är mitt allt precis som Åke


Vi firade 1 årig bröllops dag på Kreta den 19 augusti
Lycka!!!!!!


Nu måste jag sluta skriva jag fick överraskande besök av vännerna Myran och Bengt. Dom kom med ett nytt vackert pepparkakshus
På bilden det vackra jag fick i fjol
Bild på det nya kommer


Hejdå på Er alla
Om jag inte hinner orkar eller har lust med ett nytt inlägg innan jul
önskar jag därmed Er alla

God Jul

Tack för att Ni finns!
Var rädda om varandra