07 oktober, 2007

En härlig helg på landet

Vilken helg vi haft. Höstdagar när dom är som bäst. Fast man måste sopa och räfsa löv, vad gör det när solen skiner och fåglarna kvittrar och luften är så frisk. Som Ni alla ser så har jag äntligen lyckats få in en bild i min rubrik som verkligen föreställer Jeanettes hus. Nämligen huset på landet. Här brevid ser Ni ytterliga smakprov hur jag bor på landet. En av många uteplatser. Jag läste tidningen Antikt & auktion inslaget om Nina Hartmans hem. Fick många idéer och satte genast en del i verket då jag kom hem till stan. Det blev om möblering av kök, vardagsrum och datarum. Datarummet har nu förvandlats till matrum. I vardagsrummet har jag tagit bort och lagt till. Och skåpet som stod i vardagsrummet står numera i köket. Skåpet fick en inre ansiktslyftning. Bort med porslin som inte används, så nu är det bara vitt och en del rosa porslin som finns på plats. Skall ta foto så Ni får se. Nu säger jag godnatt, vi ses imorgon Kramisar Jeanette

Inga kommentarer: