08 oktober, 2007

Vi tittar vidare i huset.....

Ja som Ni ser är jag inte så super duktig på det här med att få bilderna att hamna där jag vill. Men Ni får hålla till godo för jag har ännu inte fått hjälp. I gårkväll så möblerade jag alltså om hemma i stan. Nu är helt plötsligt gamla datarummet matrum. Se bilden på mitt bord. I detta rummet hamnade även mitt blomsterbord som jag dekorerat med ett av mina gipshuvud, som jag är så glad för.
I vardagsrummet hamnade min mysfåtölj lite på sniskan och brevid denna ställde jag ett bord som jag gjort av ett symaskinsunderrede och en gammal köksskåpsdörr med frostat glas och spröjs. Annorlunda men mysigt. På detta finns en del av mina loppis fynd. Gamla vykort, bläckhorn, gammalt fickur, samt min morfars älskade Mont Blanc penna. Den är sååå fin, ett dyrbart minne.
Skåpet från vardagsrummet står nu i köket. Ja där ser Ni vilken rokad. Det bästa med att ha vitt som basfärg på allt gör att man kan flytta runt allting hulller om buller med lyckat resultat.
Imorgon går visningsturen vidare. Det är dags att visa köket.....
Kramisar Jeanette

Inga kommentarer: