23 januari, 2013

Längtar


Det har väl knappast undgått någon som följer mig på facebook eller tittar in här på min blogg, att jag längtar efter våren och värmen.
Men mest av allt att få bli frisk!


Så Du är mer än välkommen våren!

Detta vackra broderi är en gåva från Minna.
När hon har uppdrag i Göteborg bor hon gärna i vårt gäst rum när hon har möjlighet. Hennes besök är lika uppskattat varje gång.


För att lätta upp mitt tungmod så har jag valt att plocka in lite pastell rosa detaljer i vårt vardagsrum.


Blommor, några vackra kuddar livar alltid upp min själ.
Som Ni förstår så flyttar jag runt mina saker ofta eftersom jag tittar på dom hela dagarna.
Då är det skönt att ha en "röd tråd" så man kan använda sakerna om och om igen i olika rum och olika konstellationer.


Som Ni ser är det samma saker men med olika placeringar.


Nu kanske ni tror att det svårt för mig att bli nöjd, men det handlar inte om det. Jag gillar att förändra, skapa och prova nya sätt att använda mina saker.
Förr sålde jag som ni vet av och köpte nytt på loppisar etc.....
men det har jag tröttnat på och möjligheterna finns inte på samma sätt då utrymmet är begränsat både i lägenheten och vad det gäller förråd.

Jag har faktiskt bara varit på 2 loppisar häruppe sen jag flyttade hit.


Numera tittar jag på vackra bilder och webbsidor som jag hittar på facebook.
Det finns massor av härliga webbutiker på nätet som säljer gamla fina saker.

Fast det är inte lika ofta jag köper något.
En hel del av det som säljs har jag redan eller så har jag haft det tidigare.
Men det är roligt att få nya input för vi har ju alla så olika stil.


Sen blir jag glad när vänner frågar om min hjälp.
Tom med mitt x har velat ha tips om hur han skulle göra lite mer manligt nu då han bor utan en kvinna i huset.
Gott betyg till mig!!!!!!!


Hoppas att jag kan inspirera Er en smula med mina bilder.
Önskar Er allt gott och tack för titten.

Roligt om ni lämnade ett litet spår efter Er




2 kommentarer:

Änglajord sa...

Hej kära du!
Som vanligt såå underbart fint hemma, jag önskar att jag hade hälften av din kreativitet!

Många kramar Karin!

Anonym sa...

Ååå så vakre bilder. :)
Ha en fin dag.
Klem Mette.