17 januari, 2013

Dagarna blir längre och ljusare


Äntligen börjar ljuset komma mer och mer.
Så härligt att mer än halva januari är avklarad.
Min nedräkning fortsätter och snart mycket snart är den här min älsklings årstid VÅREN!

Våren är som ljuv musik, tänk när allt knoppas och träden snart är gröna och granna igen, ljuvligt!
Min vän Gunilla sa alltid:
 "-Tänk att naturen gör sig allt detta besvär varje år"


Ni som följer mig på facebook har redan sett min senaste förändring i lägenheten.
Äntligen kom min pappas gunghäst som jag bara älskar till sin rätt.
Den är inte helt lätt att placera.
Nu står den i gäst rummet så att våra gäster skall ha något läckert att vila ögonen på.


Även min ängel inköpt på Illum Bolighus i Köpenhamn för många år sen har funnit sin plats. Även denna är minst lika svår att placera, men nu står den stolt på bordet och vakar över gunghästen.
Den var ganska dyr och jag tvekade om jag skulle slå till, min pappa och Cissi övertalade mig och det ångrar jag inte. Tror att det är SIA som gjort den.


En annan kär ägodel har fått ny plats.
Mormors gamla klocka blev som ett smycke då den hamnade i blickfånget.


Jag säger som jag brukar, föremål kan bli som nya när dom får en ny placering i hemmet. Så ändra på, det är ju så lätt att flytta tillbaka sakerna om man inte skulle bli nöjd.
Billigt och bra tips!

Önskar Er alla läsare en fortsatt härlig januari månad.