19 november, 2012

Rapport från sjuka julstugan


För att få lite glädje nu när jag går in på 4:e sjukveckan har jag redan satt igång med att juldekorera.

Tidigt javisst, men jag brukar ju alltid vara tidigt ute eftersom jag höll min 
"Hemma hos Jeanette julmarknad" vid den här tiden när jag bodde i Åkarp.

Förra julen blev det inte så mycket pynt men i år ............


Ja i år blir det jul a la Jeanette som gäller.
Massor av ljusslingor, vitt vitt, mossa, vit gran, kristaller, kransar och massor av glitter.........


Här ser ni en del av köket som nu är färdigt.


Det blev ingen köksfläkt. Vi har köpt en vit men vi väntar med den.
Det har fungerat toppen utan så vi fortsätter så ett tag till.
Dessutom blev det mycket snyggare så här!


Lite rött har fått smyga sig in i det svart och vita.
Ingen jul utan rött enl Åke.

Lite får väl mannen bestämma eller hur.
Kan nog tycka att det är rätt så fint.


Adventskransen som var avsedd till bordet hamnade här istället då den blev alldeles för stor på bordet.

Men det funkade eller hur?

Nu blir det inte mer bilder idag.

Håll nu tummarna för att jag skall återhämta mig så jag kan komma iväg till min tös i nästa vecka.
Som läget är nu kan jag inte ta mig utanför lägenheten.

Nu skall jag lägga mig på soffan och lyssna på go julmusik och läsa.
Vila är det som gäller. Vid varje liten ansträngning hostar jag så jag kräks.
Gnäll gnäll gnäll!

Gillar inte att vara ett gnäll spik men tyvärr har jag varit sjuk sååååå mycket under både förra och detta året. Dåliga gener!
Tack för titten och på återseende.


1 kommentar:

milottan sa...

Stackare! Men Du är en hejare på julpynt, Jeanette! Saknar dock julmarknaderna. Det är många härnere som gör.
Hoppas att Du snart blir frisk, vännen!
Stor healingkram
Milottan