25 november, 2012

1 månad kvar till jul


Rapport om tomtemors hälsa är följande:

Lunginflammation, inflammation på magmunnen och troligen virus på balansnerven. Det snurrar mer än vanligt nämligen hela tiden, fast jag inte åker karusell.
Nytt dr besök på måndag!

Trots detta kan ingen ta ifrån mig min längtan efter Julen.
Tyvärr räcker inte orken till så som jag önskar.
Men jag e seg när det gäller pyssel........
Lite efter lite förvandlas hemmet till ett vinterlandskap.
Det glittrar och glimmar och jag bara älskar det!

Ja ni skall se så snart min ork e tillbaka, ja då blir det ännu mer sprakande än det redan är.
Om det inte blir vinter ute får man skapa den inne, hihihi



Döm av min förvåning när jag hittade denna bilden på en italiensk facebook sida igår kväll.....
Den är ju tagen i mitt hem Julen 2010.
Sista julmarknaden jag höll i Åkarp.

Även det året var jag sjuk, dessa gener!!!!!!
Då räddade Myran hela situationen och hjälpte mig ro det hela i land.
Ja Pigge bidrog förstås oxå med god hjälp.

Blir nostalgisk och känner en viss saknad efter dessa tillställningar.
Alltid välbesökta och roliga även om krafterna alltid tog mer eller mindre slut efter varje marknad, men det var det värt.
Härliga minnen att ha kvar.

Nu vill jag bara bli frisk så att jag kan skapa färdigt mitt eget
Vinterland här hemma.

Jag missar mitt Stockholms besök men som tur är kommer Tess ner till Malmö i början av december när det är dax för kalkon middag hemma hos min syster Jessica.
Håll tummarna att jag är på benen tills dess.


4 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Stackars dej lider med dej är ju bara så himla jobbigt att vara sjuk.Man vill ju bara såmhimla mycket men så fattas ju orken.Hoppas att det går bra hos droktorn i morron.Lycla till goa vännen.Sänder dej massor av styrkrékramar /Rita ♥

Milottan sa...

Har en liten söt bild i handen av de längst fram på Din bild! Minns den pyntningen! Saknar Ditt vardagsrum! Har liksom hört till och började alltid julen här i Åkarp med Din marknad. Har ändå satt igång lite med jul härhemma.
Krya på Dig
Kram

Milottan sa...

Har en liten söt bild i handen av de längst fram på Din bild! Minns den pyntningen! Saknar Ditt vardagsrum! Har liksom hört till och började alltid julen här i Åkarp med Din marknad. Har ändå satt igång lite med jul härhemma.
Krya på Dig
Kram

idémakeriet sa...

Hej vännen,
O vad tråkigt att höra att du inte är pigg,hoppas du är snabbt på benen igen, krya på dig!
Tack underbara du för det gulliga adventskortet, vad glad jag blev.
Det är liksom en dröm ditt vinterlandskap.
Ta hand om dig, varm kram
Gerda