11 augusti, 2009

Din sorg

Din sorg

Om jag så gav dig flera hundra av mina leenden

och två tusen hjärtliga slag

kan jag aldrig ta ifrån dig din sorg

den sorgen

du bär djup inom dig

den ingen annan kommer åt

Jag kan hålla din hand

jag kan vara öppen

och låta din mun tala till mig

allt för att bearbeta

det svåra

tillsammans

men jag kan inte laga ditt hål

bara vara närvarande när du

gör det själv

Kapsla inte in smärtan

låt den ta en väg ut

låt den leva en stund

Sorgen behöver också omvårdnad

lägg den på ett papper

sätt den på en pensel

baka in den i degen

bearbeta den

Göm den bara inte

det gör ont

(Lånad text av Cris)

Nu har Pigges och min vän somnat in och blivit till ett vackert minne som vi bär med oss.

Främst Pigge som känt honom i mer än 40 år.

Tack för allt fint Ni fick uppleva tillsammans.

Våra tankar går till hans familj men även till alla de andra av våra vänner som är i samma situation, Ni som går i väntan på att någon nära snart skall bli till ett minne och till Er som redan är där och känner sorgen och saknaden

Ni finns i våra tankar!

Jeanette & Pigge

Inga kommentarer: