12 november, 2007

En vacker dag i Malmö

Vilken härlig dag jag haft idag. Kallt ute med hög luft, precis så vill jag att vintern skall vara. Var ute och åt en god lunch med Marianne, sen gick vi en tur ut till Ribersborgs vackra kallbadhus. Som Ni ser på bilden är det mycket spröjs och vackra dörrar och då går man ju igång.....
Vinden var kall så det bet bra i kinderna. På eftermiddagen smakade det bra med en fikade, träffade Titti på Sorl, drack en varm och go chai te. Den värmde gott efter promenaden vid havet. Härligt att gå till dukat bord både till lunch och fika i goda vänners lag.
En runda på stan blev det också. Tittade på vackra blommor och dekorationer som var nya för i år. Besökte Systrana Grene, en dansk firma med butik i Malmö. De säljer allt mellan himmel och jord, jag köpte små julkulor och band som jag skall använda i mina dekorationer. Billigt, fick mycket för pengarna.
När jag kom hem hade Pigge tänt en brasa så det var riktigt julmysigt i huset.
Vi ses och hörs Kramisar Jeanette

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanon bra, vliken fantasi Du har.