18 oktober, 2007

Hemma igen

Hej på Er alla. Är nu hemma efter ett 4 dagars långt besök i Prag. För alla Er som inte varit där säger jag bara Åk dit! Så vackert! Man går och går och går..... Man har nackspärr efter att ha tittat upp på alla vackra utsmyckningar på fasaderna. Det finns hur mycket vackra hus som helst. Eftersom jag samlar på gamla kort med religiösa motiv så var Prag paradiset. Hittade så mycket fint i gamla antikvariat, till rimliga priser. Lite av fynden ser Ni på bilderna.

Köpte också ett vackert handskrivet gammalt dokument på detta la jag ett foto även detta gammalt som jag också fyndade i butiken. Den gamle mannen som ägde butiken tyckte att det var underligt att jag köpte tjeckiska gamla foto på människor jag inte känner. Men de är ju så fina, vem bryr sig om vilka som finns med på bilden.

På en av bilderna ser Ni en medaljong som jag fyndade för 165 kr i en antik affär. Det vimlar av antikaffärer så lyckan var fullständig. Det var plånboken som inte tillät fler inköp. Men en liten vit madonna i porslin kunde man ju inte motstå. Den var ju vit och sååå billig endast 26 kr. Det kallar jag fynd. Visst blev hon fin tillsammans med mina fina religiösa små kort från antikvariatet.

Måste erkänna att det blev en del kläder också. Det fanns verkligen hur mycket som helst att shoppa bara man är "stad i kassa". Tyckte att fönstret på första bilden var så vackert, gammalt och nöt precis så som jag gillar det. Roligt att vara tillbaka på bloggen. Är så lycklig att det äntligen är andra bloggare som hittat min sida och lämnat kommentarer. Tack! Som Ni ser så har layout hjälpen ännu ej varit här. Men hoppas att ni kan njuta av bloggen i alla fall. Kramisar Jeanette

Inga kommentarer: