08 januari, 2013

Årets första fågelsång


Åh så glad jag blev alldeles nyss då jag hörde fågelsång när jag öppnade balkongdörren. Det är en påminnelse om att vi är på väg mot ljuset och våren.
Tiden kan inte gå fort nog....... jag vill ha vår nu!

Den enda grönska balkongen skänker just nu är denna ljuvligt gröna mossa.


Så fort julen åkt ut och helgerna är över, ja då vaknar min förändringslusta.
Som jag berättat tidigare så är det inte lika lätt längre att göra stora förändringar eller omflyttningar då ytan är begränsad.
Dock fick jag en snilleblixt i helgen och här ser Ni resultatet.

Tänk vad lite målarfärg kan göra susen!


Igår kom jag på att jag hade ett bord som kunde få flytta in i v-rummet.
Sen tittade jag i gömmorna och fann en del "rekvisita" som gjorde det hela till en helhet.

Ja det surrar tankar och idéer i skallen hela tiden. 
Eftersom jag är hemma på dagarna vill jag förändra ofta så jag har något nytt att titta på. Man tröttnar snabbare på sina "installationer" när man ser dom hela tiden.

Nu längtar jag efter vår blommor både i snitt och kruka.
Blommor skänker mig sån tröst och lisa för själen.

Hoppas att jag gett Er lite inspiration med mina bilder.

Önskar Er alla en fortsatt fin och skön vecka!






Inga kommentarer: