02 januari, 2013

Välkommen 2013


Ja så har ännu ett år passerat och ett nytt oskrivet 2013 har börjat.




Längtan efter våren har börjat!

Ut med julen, förutom stjärnorna i fönstren som får hänga med ett tag till, för det är ju trots allt 3 månader kvar innan våren gör sin entré.

Lite rosa i det svart och vita ger i varje fall en tousch av att den är på g.


Det är inte så mycket man kan ändra på när ytan krympt från 2 hus till en lägenhet.
Men allt blir som nytt igen om man bara byter plats från rum till rum eller ställer saker på nya ställen i rummet.
Adderar man sen lite växter, blommor eller nytt pimms så känns det fräscht igen.
Jag har som ni vet många änglar och madonnor, men denna stora ljuva är min absoluta favorit, och det är jag inte ensam om att tycka.
Åke blev förskräckt första gången han såg den, för hon e stor och tung och kräver sin plats!!!!!!!
Men nu har han liksom många andra blivit förälskad.
Hon har nu fått byta plats och jag har ställt henne på den underbara pidestalen jag köpte i somras när vi var och besökte Tess o Mac.
Tess älskar denna ängel så mycket att hon fick vara med och pryda "altaret" på deras bröllop.


Fast vi har adderat mycket svart i vårt hem så är det ändå det vita som faller mig bäst i smaken. Vitt skänker mig alltid sån ro och frid i själen, även om jag inte är oskuldsfull precis............ Hihihi


Eftersom sängbordet i gäst rummet nu hamnat i köket, plockade jag in denna pidestal från balkongen och la en spegel på som bordsskiva.
Helt ok!


Så här ser sängbordet ut när det nu är placerat i köket.

Som sagt var inte rädda för att flytta runt era möbler och prylar det gör större skillnad än man tror.

Dessutom är det bra miljötänk och ekonomiskt (säger hon som knappt vet hur man stavar dessa ord). Men så är det.
Titta även i era skåp, på vinden, i garaget ni kommer att upptäcka saker som ni glömt bort att ni hade och dom blir som nya för er igen.

Önskar Er alla en god fortsättning på 2013.






Inga kommentarer: