16 december, 2012

3:e Advent







Ja go vänner nu närmar sig Julafton med stormsteg.
Redan 3:e advent.

Själv är jag helt klar med allt.
Fått hjälp med inköp av klappar och lägenheten är färdigpyntad.


Igår städade Åke och jag satte sista detaljerna på plats.


Tage T (vår ren) fick sällskap av lite ny grönska.


Flyttade runt lite på andra ting och så här blev resultatet.


Lite grönska som blivit torrt och fult ersattes med "snö"


Ja inte riktig för den har ju regnat och töat bort, tyvärr, så trist!
Nej utan innehållet i en kudde från IKEA gäller som snö här i vårt hus.
Kanonbra! Mycket bättre än bomull.
Med lite glitter strössel på snön så gnistrar det precis som iskristallerna i riktig snö.


På tal om glitter så nyser och fnyser Åke hela tiden för det är glitter precis överallt här hemma.
Det liksom förökar sig!!!!!!!!


Temat i år har varit vinterlandskap och därför blev det en vit konstgjord gran.
Ett fynd för 75 kr på second hand som med lite omvårdnad passar in 

I vårt vita vinterland

Kompenseras med mycket grönt i form av kransar och andra gröna kvistar.


Denna fina överraskning kom med blomsterbud igår till mig från mina vänner på salong Floka, Lill & Caroline

Åh så varm jag blev i själ och hjärta.
Tack snälla Ni.

Och dom visste att det var vitt som gäller här hemma, blev jag förvånad???? hihihi, nej knappast


Här e lite grönt i det vita & svarta.
Diskbänken måste ju oxå ha sitt eller hur????


Nu blir det inte mer för idag.

Kan meddela att jag är lite bättre och att förhoppningsvis det skall fortsätta så här.
Önskar Er Alla en skön advents söndag.
Ta det med ro och stressa inte ihjäl Er.


Inga kommentarer: