03 november, 2012

Det finaste



Förra helgen var min älskade dotter Tess på besök.
Jag har redan berättat om detta på FB men det är värt att upprepas.

Vi var och såg Lena PH:s show på Rondo som vi båda varmt kan rekommendera. Bara såååååå kanon bra!

'
Uppklädd och klar att gå till Rondo


Inför Tess besök stylade jag om gäst rummet. Var liksom inte nöjd tidigare.


Nu följer rummet min röda tråd........ Svart vitt och grått i sammklang i hela lägenheten.



Som Ni vet är jag ju tokig i Julen.
Jag har ofta haft julmarknader i mitt hem genom åren för vänner och bekanta  därför är jag van att att sätta igång med alla förberedelser och allt pyssel redan så här tidigt i november.
Så för att inte få total abstinens har jag börjat så smått i liten skala redan nu inför Julen detta år.

På julen är det ju helt ok med massor av ljusslingor, bling bling och glitter så ni kan ju förstå att det är min högtid!


Öppna spisen har fått en annan klädnad i vitt. Lite lagom sådär än så länge i väntan på........

Detta fina hus köpte jag när jag besökte Myran. En liten krans i grå mossa är sådär lite lagom juligt, mer kommer senare........


Adventskransen till bordet är redan gjord, det är bara ljus och rosetter som skall adderas inför den första advent då den skall pryda vårt vardagsrums bord.

Har adopterat traditionen från Danmark där dom alltid har en adventskrans istället för advents ljusstake.
I Danmark gör dom helt fantastiska kransar i alla varianter.

Mina ändras år från år och så här ser årets upplaga alltså ut.


Nu skall fortsätta kurera mig inför mitt besök hos min syster Jessica kommande helg.
Hon har bjudit mig på Peter Jöbacks konsert i Malmö Arena.
Hur snäll är inte hon då?????

Skall bli roligt att även besöka Emporia det nya shopping mallet i Malmö som lär vara helt enormt stort och fint.

Så nu gäller det att han där uppe ser till att hjälpa mig att bli frisk.
Jag har fått en sån där dunder förkylning som drabbar mig med jämna mellanrum. Hosta, feber, värk och rinnande näsa......

Men till Malmö bara skall jag så det e så!!!!!!!!!


Jag har tänt massor av ljus idag för alla nära och kära som inte är här med oss längre.
Tanken är att vi skall försöka ta oss ut idag till den vackra minnes lund som finns här i Fässbergs församling.
Annars får det bli imon.
Tror nog att tanken kan färdas till de kära var man än befinner sig.
Men jag är väldigt förtjust i stämningen och allt det vackra som ofta kyrkogårdar och minnes lundar skänker.
Kalla mig knassboll men sån e jag.

Ha det bäst Ni alla som följer mig här på bloggen och på FB.
Skön helg till Er alla.

Och med tanke på Halloween, ett tips från min vän Kerstin
Vuxen bus eller godis.
Ta det största vin glas Du har,
knacka på hos grannen och säg Hallo vin.......


4 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

ÅÅå vad fina ni är mor o dotter.Alltid skoj att träffa sina älskade barn.Vad fin du var när ni skulle på phs show.Riktig party pingla♥Ååå vad fint du har gjort hemma bara så himla mysigt .Önskar dej en skön helg goa vännen.Kramar Rita ♥

nettan sa...

Emporia var helt ok men Köpenhamn lockar mer måste jag säga ..
Underbart hem och fina saker har du även i götet .. Saknar dina alla små tillställningar med försäljning .. Huset ser i dag öde och tomt ut .. När msn kör förbi:-)
Va rädd om dig .. Kramar

Milottan sa...

Så fint Du gör, Jeannette! Som vanligt får man ju säga! Jag saknar att det snart skulle varit dags för Din julmarknad. Alltid så himla trevligt! Roligt att Ni hade det toppen dotera och Du!
Ha en fin julpysseltid nu framåt.
Kram

homemadebyanna sa...

Åh vad jag älskar din blogg!!!
Gästrummet ser jättefint ut.
Hoppas på en träff i helgen.
Krya på dig<3
kramar i massor