15 oktober, 2012

Välkommen in i vårt sovrum



Idag gör vi ett besök i vårt sovrum.

Dörren är målad så att den fungerar som en griffeltavla.
Jag gillar ju texter, ordspråk etc och på detta vis kan jag förändra dörren lite när jag känner för det.
Vi hittade inget roligt handtag så det fick bli en cool hängare som fick agera handtag.


Vår säng är ljuvlig, tjock, höj och sänkbar och x-tra lång, ja inte för mig utan för att hela Åkes långa kropp skall på plats.
Säng gaveln är köpt på Ellos och sen har jag klätt den med ett tyg från IKEA.
Bara hängt det runt om, behövs inte fästas, toppen!

Som Ni ser har jag massor av kuddar i sängen.
Åke tycker att han behöver en Bulldozer för att få bort dom varje kväll, hihihi


I taket hänger den läckra kristall kronan jag fick av Pigge i julklapp för något år sen. Den fick följa med hit till Mölndal. Köpt i en lampaffär i Lidköping.

För att få plats med alla mina kläder så har vi ett garderobskåp vid varje sida om sängen.

Alla vita skänkar, byråer, garderobskåp, tvbänk etc..... går i samma serie och är nya i gammal stil.

Hyllan på väggen är perfekt att hänga halsband och armband på.

Ja ni ser här, det finns några stycken.
Boxen/boken fick jag av Tess i födelsedagspresent och den gamla lådan har jag hittat på loppis. Ramen till vår bröllopsbild köpte jag på Zara Home i Palma de Mallorca.


Både på byrån och i fönstret har jag Madonnor och ljusstakar.


Det är så bra för vi har djupa fönsternischer med marmor skiva så det ryms en hel del.


Här ser ni mitt exemplar av en provdocka.
Den har jag köpt på Netto, ja det är sant för 300 kr.
Den var då rosa men fick sig en omgång med svart färg för att passa in.
Dekorerat den med ett band där jag fäster fina gamla broscher som glittrar.



Sista bilden visar en gammal trasig spegel som jag hittat på Erikshjälpen i Åkarp för ett antal år sen.
Tycker den är charmig med sina skavanker. Den har dock fått en omgång vit färg på sig för den var så gulaktig tidigare.

Ja då har ni gjort en liten husesyn här i vår lägenhet.
Man börjar ju med det viktigaste eller hur??????

Numera går inte hela hemmet i vitt.
Det är svart och vitt som är basen och sen tillkommer nån accent färg efter årstid och humör.

Känns riktigt roligt att blogga igen.
Hoppas den känslan håller i sig.

Ha en skön vecka ni alla