02 maj, 2011

Dax att vända blad......

Jag har inte försvunnit från bloggen.
Dator haveri på stora datorn gör det mer komplicerat då jag inte e familjär med denna laptop ännu.

Dessvärre var det inte så många som tittade in hos oss på vår påskmarknad.
Men i gengäld gav det mig möjlighet att verkligen rå om Er som var här. Tack för några fina timmar tillsammans.
Emma vann min lilla tävling, hon gissade rätt på det antal ägg som dekorerade huset.
209 st totalt ute och inne.
Alla är nu borta, en del sålda, en del gavs bort i present och resten sparade till nästa påsk.

Tack till Er som var här!

Jag har nu fattat ett beslut att efter ca 14 år med öppna hus kommer jag att göra något nytt istället.
Ni är många som kommit genom åren och besökt oss till jul, påsk, sommar och höst. Många är de saker som blivit fina hemma i någon annans hem. Många kransar, blomsterstockar, ägg och andra av mina egentillverkarde ting har uppskattats och blivit sålda. Detta har hjälpt mig i min kreativitet och gjort att jag hela tiden har kunnat fortsätta skapa och pyssla till glädje mer än bara för mig själv.

Tack alla Ni som gjort detta möjligt!
'
Min blogg kommer jag att ha kvar. Det blir nog inte lika många inlägg som tidigare. Jag har inte samma möjligheter längre att förverkliga alla idéer som hela tiden snurrar runt i mitt lilla huve.
Tanken med min blogg har varit att dela med mig av all min kreativitet och alla de förändringar, omflyttningar, alla loppisfynd och mitt pyssel genom att visa bilder så att bloggen varit som ett tittskåp att titta in i för att få inspiration och känna glädje.

Jag slutar aldrig att göra om hemma, men nu blir det inte lika mycket och lika stora förändringar och då blir det ju inte så många bilder att visa eller hur........

Är så stolt över mig själv för jag kan äntligen bara kan vara och njuta precis så som det ser ut härhemma och verkligen uppskatta det jag har skapat och tycker att jag e duktig på heminredning. Tänk att jag bara kan erkänna det genom att skriva det här inför alla Er. Det gör mig så stolt!
Tidigare var det lite av ett beroende att hela tiden förändra, och för att bli bejakad och få ett erkännande att jag gjorde något som var fint och bra.
Nu kan jag njuta och känna mig nöjd och tillfreds, i varje fall så går det längre perioder mellan förändringarna. ett steg i rätt riktning........
Att förändra en gammal invand livsstil tar tid.... men jag känner att jag e inne på rätt spår.

Bloggen har förverkligat många av de drömmar jag haft.
Vårt hem har visats upp i heminredningsmagasin.
Jag har fått styla andras hem som också varit med i tidningar.
Jag har träffat massor av nya härliga tjejer med samma intresse som blivit nya och kära vänner.
Den har ingått i min terapi mot min beroende sjukdom.
Jag har lärt mig hantera datorn lite bättre.

Tack bloggen för allt detta!

Jag stänger inte vårt hem men tar verkligen en timeout från öppna hus.
Nu kommer jag istället att öppna för mindre grupper som vill komma och ta del och min hjälp att skapa kransar, stockar och annat pyssel till hemmet.
Vi träffas hos mig i lugn fin miljö och skapar vackra ting tillsammans,
Första träffen: Inför julen!

Skriv en rad och berätta om du gillar min ide och kan tänka dig att vara med och skapa vackra ting tillsammans.

Jag återkommer med ett roligare inlägg med massor av bilder så fort stora datorn e lagad och plats igen.
Tills dess önskar jag er alla härliga sköna dagar i denna ljuva ljusa tid.

Kramisar Jeanette




10 kommentarer:

Eva sa...

Kloka val och kloka ord.

Varm kram

Anonym sa...

Myran vill ge dig en STOR KRAM också.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hallå vännen!
Jag skulle gärna komma och göra kransar hos dig, om det inte var sålångt... :)
Och visst har man bloggen att tack för mycket. Det har ju varit och är fortfarande kul, även om inte inspirationen alltid infinner sig, men då får man ju pausa lite.
Och du ÄR duktig! Har ju sett det med egna ögon.
Kram
Marie

jeannette sa...

Jag är glad att jag fått ta del av din blogg och jag har varit hemma hos dig och fått ideer. Ledsen för att jag inte kunde komma på din påskmarknad.
Jag kommer gärna och pysslar om det passar i tid. Hör gärna av dig. kramar

Ewa sa...

Är bara såå glad att jag får kika in på din blogg ibland...den ger sååå mycket!
Det viktigaste är att Du mår bra och gör det Du mår bra av, då mår alla runt Dej bra me!!!!!
Tvekr inte en sekund, får jag tid o tillfälle vill jag hjärtans gärna va med på pyssel hos dej(även om det är långt o åka..)
Ta hand om Dej o Pigge
Kramar från
Ewa

Marie Trbg sa...

Hej vännen min! Emma Hanna o jag kommer o lär oss pyssla till julen. Tack för din fina blogg det är jättekul att läsa i den. Vi ses o hörs. Hälsa Pigge från Marie i Trbg

nettan sa...

längtar redan till jul .. om man nu skall gå händelsen i förfäg.. alltid lika kul att komma hem till er o se ert vackra hem ..
kram på er

anna sa...

Så roligt att du kommit på vad du vill göra :)
Jag vill gärna komma och julpyssla hos dig. Tycker att din idé är mycket bra och helt klart genomförbar! Nu håller vi tummarna gumman
Kram på dig i massor

Milottan sa...

Jippie, att få lära sig själv att göra fina alster är ju jättekul. Jag kommer gärna, fast det har jag ju redan anmält.
Ha det fint i vårvintern!!
Kram
Milott

idémakeriet sa...

Hej gumsan,
Jag skickade dig förra veckan redan svar på när vi skulle kunna träffas men du har förmodligen inte fpått mitt mail, jag ska skicka den en gång till.
Hör av dig när du inte har fått den då ringer jag dig ok?
HA en skön kväll.
Kramar Gerda