09 oktober, 2010

Oj, en vecka har hunnit gå sen mitt senaste inlägg.

Är så tacksam för alla Er som tog Er tid att besöka mig förra lördagen.
Tack för att Ni hjälpte mig bli av med lite av allt jag tröttnat på.

Dessvärre finns det ännu en del kvar, men jag är så nöjd och belåten ändå.


Funderar på om jag skall ha ännu ett öppet hus innan jul.
I så fall kommer det att bli lördagen den 20 november, en vecka innan
1:a advent.

Vad tycker Ni???????

Jag tänkte göra en del julpyssel som Ni gärna får köpa.
Min vän Myran hjälper mig med lite pyssel.

Det kommer att finnas "Julstockar" och annat smått & gott.

Men allt beror på om jag kan få ihop ett litet gäng av Er att besöka mig ännu en gång så tätt inpå advent.


Förra månaden firade min sida 3 år!!!!!

Min vana trogen, glömde jag bort det.
Men så fick jag en räkning från Google att det var dax att betala min domänavgift och vips så tändes ett Liljeholmens!


Så om jag skall följa "blogg-lagen" är det väl dax med en födelsedagsutlottning.

Det brukar inte vara så många som deltar i mina utlottningar, men det finns en trogen liten skara som jag inte vill svika.

Som vanligt gäller en kommentar som lott!
Utlottningen håller på i 14 dagar så att riktigt många får chansen att delta.

Vad är det jag lottar ut??????

Titta in till mig imorgon söndag så får Ni se vad som väntar vinnaren.


I afton tänder jag flera ljus för Världens barn och för Rosa bandet kampanjen.

Just nu har man ju kampanjer och insamlingar för både barnen och forskningen om bröstcancer, båda lika viktiga.

Är väl inte världsbäst på välgörenhet, men jag köper alltid det rosa lilla bandet och hjälper gärna kvarterets ungar vid insamlingar av alla de slag.
Sen är jag ju storkonsument hos Erikshjälpen, Röda korset & Frälsningsarmen
som i sin tur skänker de pengar jag spenderar där varje månad vidare till behövande.

Bättre lite än inget alls!

Nu kallar sängen, så jag ber att få önska Er alla en god natts sömn.

Hoppas Ni tittar in imon!
Godnatt, sussa sött!

 


6 kommentarer:

Trollgumman sa...

Du har ett vackert hem <3

Anonym sa...

Mmmm, undrar vad Du ska lotta ut? Mysiga stämningsbilder Du gjort, Jeanette. Man får själv lust att tända lite ljus! Jag kommer om Du har en loppis till, såklart!
Jättekram
Milottan

Anonym sa...

Hej gumman.
vilken tur, att du bloggar annars,
hade inte jag fått lära känna er, o fått ta del av erat vackra hem.Hoppas på tur igen.
Myran
Kram Kram

Anonym sa...

Klart att man gärna kommer till er igen. Alltid lika trevligt att möta er.
Suzanne

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Synd att det är så långt till dig!
det hade annars varit roligt att besöka dig!
Kram Marlene

Eva sa...

Ja, ha gärna en gång till, jag missade ju förra veckan, jag som brukar titta in! Jag kommer denna gången!
Hälsningar
Eva i Malmö