10 juni, 2010

Nedräkningen har börjat........



( Visst är den ljuvlig min dillpion)

Hej alla trogna läsare!

Nu börjar nedräkningen på allvar inför Tessans bröllop.

1 månad kvar!

Eftersom jag endast är ansvarig för dekorationer och buketter
så kan jag ändå ta det med något så när ro.....
Värre är det för den blivande bruden!

Tyvärr har hennes stora dag blivit lite förmörkad av att hennes älskade farfar Gösta ligger svårt sjuk.
Vi får hoppas på det bästa!

Kan knappast tro det själv, men jag har campat för första gången på 25 år!

Ser Ni stugan därborta vid bilen, där bodde vi.
Kan inget annat än att lovorda Överlida camping i Västergötland!
Kanon!

Ja vi skulle egentligen tillsammans med Myran & Bengan i deras husvagn,
men med tanke på mina nattliga besök på ett visst ställe och Pigges ibland väldigt höga ljud under natten, så valde vi att bo i en liten stuga istället.


Detta var inte enda överraskningen!
Nej för jag och Pigge var med under hela helgen och följde Myran & Co:s
 son och släktingar som deltog i en stor Folk Race tävling i Skene.

Hur kul som helst!
Mycket tack vare det fina vädret men absolut också för att Myrans familj och släkt är så ljuvliga människor.

Tänk att denna fina vänskap har jag och Pigge fått genom min blogg!


Det var mer än jag och Pigge som njöt för fullt....
Så här ompysslad blev Zladden hela helgen främst då av Tova, Myrans lilla barnbarn.

Han var helt slut då vi kom hem på söndag kvällen.
Därför orkade han inte följa med och fira Emil (vårt barnbarn) som fyllde 17 år på Sveriges nationaldag.

Så lite vi firar den????????
Tänk vilken skillnad mot våra landsmän i Norge!


Vad nu då????
Varför denna bild mitt i alltihop????

Ju detta är ett av de fynd som fick följa med hem från helgens tur till Västergötland.
För Ni tror väl ändå icke att jag och Myran missade Erikshjälpen i Skene, Antikhuset i Öxabäck och ett snabbt litet besök på GeKås i Ullared.

På Antikhuset fanns massor av religiösa tavlor med Madonnor och Jesus motiv.
Jag är ju tokig i Madonnor så denna lilla tavla blev min.
Denna och en gammal psalmbok tryckt i Malmö 1876 var allt som jag kunde köpa eftersom priserna var väldigt höga.
Men hon som hade butiken hade massor av fina möbler och andra vackra ting från förr. Verkligen värt ett besök om letar efter något speciellt.

Har precis suttit och bläddrat i en massa vackra inrednings magasin vilket är lika med att jag blir så sugen på att förändra vårt hem.

Är Ni förvånade???????

Inte jag, men det blir inte så mycket som händer inne på sommaren.
Mest pular jag utomhus.
Men för att få in lite sommar inne så fick mitt gamla överkast bli duk på matbordet.
Lite rosor livar upp och skapar sommarstämning tycker jag.
Vår älskade lille Zladden tycker precis lika illa om regn och molnigt väder som sin matte.

Här ligger han så att min ängel kan vaka över honom......

Han e vår lille ängel!
Vi älskar hundar, ja djur överlag både jag och Pigge.

Små barn och små djurungar gör människan glad!
De är inte förstörda av allt trams som vi vuxna ibland håller på med!



Ja kära läsare detta var lite vad som hänt de senaste dagarna i mitt liv.

I nästa vecka börjar jag arbetsträna efter en mycket lång frånvaro från arbetslivet!

Spännande men samtidigt läskigt och nervöst!

Ni får hålla tummarna för mig!

Om vi gemensamt önskar att solen skall komma tillbaka så kanske kanske vädergudarna lyssnar!

Tack för att Ni tittade in hos mig!

Var rädda om varandra!





2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas vi ses innan men jag önskar Dig all kraft med arbetsträningen. Och Du, Jeanette, campa för mig är att ligga i tält,då kan man snacka om camping hihi. Vi ses kramis Milottan

Tjohalia sa...

Ja, det kommer nog gå bra för dig med arbetsträningen, även om det kommer kännas ovant.
Man hittar inspiration hos din blogg.
Sommar är kort, men jätteljuvlig!
Kram!