09 mars, 2010

Vackrast av allt är kärleken......


Ni förstår vilken lycka jag känner över denna underbara ängel!
Jag hjälpte till i en butik och skyltade om lite och fick köpa henne till nedsatt pris pga ett skadat finger.

Fick sätta undan henne så länge, men blev jätteglad då Pigge betalade henne så jag kunde få hem henne direkt.

Ledande fråga, men visst var det hos mig hon skulle bo??????

Tessan har bestämt sig!!!!!
Hon har nu valt sin brudklänning och jag blev så glad att det blev min favorit hon skall bära på sin bröllopsdag.

Klänningen på bilden plåtade jag på Vi i Villa mässan i helgen.
Ett verk av Jenny Strand.

Tessans är vackrare, tycker jag mamsen.

En del av mässan var tillägnad bara Blommor & Trädgård.
Jenny Strand med hjälp av elever från hennes fars blomster skola hade gjort ett utbud av brudbuketter.

Vilken tyckte publiken passade kronprinsessan Victoria bäst?????

Denna kanske inte passar prinsessan men det var en av mina favisar.

Tänk att få sätta till bords vid detta underbara bröllopsbord!

Men som jag brukar säga, det är alltid lätt när man får använda obegränsat med blomster!
Det blir lite svårare då man har en budget att rätta sig efter,
snitt blommor är som ni alla vet dyra, speciellt om man behöver köpa många.

Sitt vackert!



Min främsta anledning att besöka  mässan var för att träffa goa/ljuva alltid lika glada Minna.
Hon var där för att signerade sin bok "Blomstrande idéer"
Denna fina bok rekommenderar jag er att köpa. Innehåller massor av bra tips & idéer samt många vackra bilder tagna med kärlek av Minna.
Boken finns att köpa bl a på Ad Libris på nätet.

Slut för idag, tack för idag.

En gråmulen dag som denna kan vi alla behöva lite romantik!
Tack alla Ni som flitigt besöker min sida och orkar läsa mina lååååånga inlägg.


23 kommentarer:

nettan sa...

klart vi orkar läsa .. du är ju solen för mig när den inte finns på himmelen ... kram

Helen sa...

Hej!
Vilken underbar madonna du har kommit över, stor och fin.
Underbara blombilder du visar idag.
Vad kul att ha ett bröllop att planera även om det naturligtvis är oerhört mycket att tänka på. Du måste hinna ta det lugnt och njuta av allt också.
Kram/Helen

The Secret Garden sa...

Vilket vackert bord att få sätta sig ned vid! Och klänningen! såå vacker. Det är något speciellt med brölopp helt säkert. Själv så gjorde jag mín egen brudbukett natten innan.

Ha det gott!

Vit som snö sa...

Wow, vilken inspiration av vackra blomsterarrangemang!!!
Ängeln.... det råder ingen tvekan- hon är skapt för ditt hem;) Skadat finger eller ej så är den heeeelt underbar!
Vad roligt att du hälsat på Lotten! Kan tro att det är inspiration på hög nivå. Men det är ditt hem också!!!
Kram Cilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå Jeanette, du och Minna verkar vara två lika härliga personer, ja hennes bok ska jag definitivt köpa, hennes bilder o tips är ju fantastisk! Vilken otrolig madonna du kom över och vilken härlig vit ägghög du hade nedan! Och den bröllopsfesten hade man inte tackat nej till!! Mari.

Marie sa...

Vilka fantastiska bilder från mässan och den där ängeln var definitivt som gjord för ditt hem Jeanette!

Vad kul att du har hälsat på Lotten, jag var också fylld av inspiration från hennes hem när jag hade varit där.

Ha en bra dag!
Kram Marie

Helen sa...

Hej igen!
Tack för din kommentar. Min dotters orkester består av över 50 personer och de spelar egentligen allt, från visor till jazz. De har en mycket drivande och duktig ledare som kan få dem till vad som helst och alla tycker det är roligt. Deras konserter är alltid fulla. De är jätte bra. Ha det bra.
Kram/Helen

Tigris Predikantan sa...

Den pryder sin plats! Vilka ljuvliga bilder du tog från mässan!
:)

Jeanette sa...

Idag hittade jag hit och tycker att ditt hem ser så fint och trevligt ut! Gillade namnet på din blogg också, eftersom det lika gärna skulle ha kunnat vara namnet på min egen blogg; Jag heter också Jeanette och skriver mest om mitt hus. :)

http://bulldoftochtrasmattor.blogspot.com/

Vintage House sa...

tack söta för din kommentar:)
det var väldigt många härliga bilder du visar idag. njuter.
Ängeln passade perfekt inne hos dig
kram
sandra

Bittan sa...

Hej !
vad mycket inspirerande och fint du visar.Älskar lååååånga inlägg med vackra bilder. Har kollat på boken men nu är det nog dags att beställa när så många rekommenderar den.
Ha en bra dag
kram Bittan

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Så mycket ljuvliga bilder!!!
Å vilken vacker ängel!!!!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Ja hon passade verkligen in i sitt nya hem, ditt hem :)
Vad stor hon är, trodde man inte när man såg de första bilderna. Kul!

Kram LOuise

Hanna sa...

Jätte söt ängel och mycket annat underbart vackert.
Kram
Hanna

Efter behag sa...

Hejsan Vilken underbar ängel du kom över.Den var verkligen gjord för dej. Var kan man köpa sådana? eller vem är det som gör dom? Ha nu en bra dag. Kram /Ann-Louise

Lantmusen sa...

Vilken fin ängel! Önskar dig en trevlig helg!

Lilla huset på prärien sa...

jag önskade så att jag skulle haft tid att åka till mässan men det blev bara inte av för min del. ingenting blir av i detta huset som inte är planerad i GOOOOD tid. *suck*

idag är det sport för mannen och sonen så dagen kommer bara försvinna...

kram jenny

Vitt hus med svarta knutar sa...

Den ängeln är ämnad för dig och ditt hem, Jeanette! Så vacker. Du visar så mycket annat fint oxå. Allt är som en dröm om man ska ha ett sommarbröllop. Verkligen kreativ klänning.
Ha det bäst!
Kram,
Regina

Änglarnas hus sa...

Hallojsan gulliga Jeanette!!

Det är inte alls för långa inlägg..tvärtom gillar jag att läsa om det du skriver :)

Vilka fina bilder du visar idag..härliga blomsterdekorationer..

Du den där ängeln!!!..jisses vad fin den skulle vara hos mig..haha..
som svar på din ledande fråga menar jag.. :)

Ha en riktigt mysig fortsättning på helgen!!

Kramis Sanne!!

anna sa...

Hej Jeanette!
Visst ser det ut som ängeln ska bo hos dig. Den har äntligen hitta hem!

Fina fynd från Erikshjälpen som vanligt, ser jag.

Jag var på loppisen på Europaaporten igår och fyndade jag med.

kram anna

VARDAGSLYCKA sa...

En underbart FIN ängel!
Förstår att Du är en glad ägare av den!

IngvarStrand´s Blomsterskola i Oxie - på den skolan har jag läst till Florist! Gick ut 2001.
Den skolan är en STOR glädjespridare o för o inte tala om inspirationskälla!

Vackra bilder Du visar! TACK!!

Kramis Lisette

BibbiDi's sa...

ÅÅÅÅååå den ängeln jag blir helt knäsvag...du vet inte vart jag kan få tag på en sådan. Jag blev nämligen helt nerkärad ;)

/Marina