29 november, 2009

Så var det roliga slut..........

Ja så var julmarknaden härhemma över.
En stor tomhet infinner sig plötsligt!
I veckor har jag & Pigge fixat, målat, spikat, bundit och pysslat... och så vips är det slut!
Till vår stora glädje var det jätte många som besökte oss.
En hel del såldes, men eftersom jag är rädd att det inte skall räcka åt alla så finns det en del prylar kvar så nu blir släkten glad.... Gissa vad dom får i julklapp?????
Roligt även för Milott som fick sålt många av sina vackra kort och strutar.
Dessutom fick både hon och jag träffa gamla vänner från förr......
Blev så glad då Gull-Maj, en arbetskamrat från den gamla goa tiden för 30 år sen,
hon stod bara där i min hall.
Tur att jag kände igen henne för hon kände inte igen mig förrän hon fick tänka efter lite..... Det är hennes väninna som läser min blogg och följde med.
Hon var faktiskt här vid min förra marknad men då låg jag ju bakom stängda dörrar.........
För Milotts räkning var det en gammal vän vid namn Jeanette, Nette, som kom på besök (förlåt Nette att jag inte förstod direkt att det var du som mejlat till mig)
De har dock träffas lite oftare.....
Detta är en av de underbart vackra fönsterjalusi luckor jag fick av Malins svärmor.
Dom kommer hela vägen från Schweiz och de har suttit på ett stort fint gammalt hus.
De är säkert minst 100 år gamla. Så glad jag blev! Helt underbara.
Och kan Ni tänka Er, de får nog förbli i sitt original skick.
Som sagt så känns det lite vemodigt så här dagen efter.......
Jag älskar ju pyssla och eftersom vårt hus inte är så stort, kan jag ju inte fylla det mer.
Här visar vi upp lite av det vi hade till försäljning.
Ljus lampetterna blev en succé.
Men tänk att det aldrig är någon som vill köpa riktigt gamla julkulor?????
Nu hamnar dessa på Tradera.
I fjor var jag i Danmark där dom är tokiga i våra svenska gamla julsaker,
men i år blir det ingen tur över sundet.
Har fått lite återfall i shopping beroendet så därför håller jag mig medvetet därifrån.
Att det skall vara så roligt att shoppa!!!!!!
Ja julen är ju inte den bästa tiden för oss som inte har styr på detta beteende......
Jag fick ju en slant över igår från försäljningen, men har lovat mig själv att försöka hålla i dom, ja i vart fall längre än jag brukar.
Ikväll skall jag in till Malmö och njuta av julskyltningen som har premiär ikväll.
Så är det väl över hela landet.
Malmö har dom senaste åren gått från klarhet till klarhet, så varför gå över bron efter vatten.....
Mest fantastiskt är alla vackra ljusinstallationer...... Underbara!
Sen blir det besök i St Johannes kyrkan där dom skall sjunga in julen med julens alla vackra julpsalmer. Njutbart! Å så får man ju sjunga med!
Älskar att sjunga!
Önskar Er alla en underbar 1:a advent.
Riktar Ett stort varmt Tack till alla som var här igår!
Tack även Ni som stöttat och lyckönskat via kommentarer och mejl.
Största kramen till Pigge, Milott och Cissi, utan Er ingen julmarknad!
Var rädda om varandra och tänk på alla tända ljus!
Kramisar Jeanette

11 kommentarer:

Lilla Lycksta sa...

Hej Jeanette
Vilket stort arbete du måste ha lagt ner på din julmarknad. Så underbara bilder. Jag önskar att jag kunnat besöka dig, men bor så långt bort. Ha en fortsatt fin adventssöndag.
Kram Camilla

nettan sa...

Jag är så glad att jag får komma .. man kommer in i en värld av underbara ting...
kram nettan

Anonym sa...

NYDELIGE BILDER:)

Ønsker deg en fin kveld

Klem Nina

Agnes Maria sa...

Åh, så mycket vackert ! så synd man inte kunde vara med !
Ha nu en alldeles underbar adventskväll.
Kram Åsa

Gullmaj sa...

Hej Jeanette!

Tack för igår på din fina julmarknad.
Underbart hem du har med alla vackra ting.

Och vilken glad överaskning, att det var du, min gamla arbetskamrat, lite chockad blev jag. Har ju bytat efternamn sen vi sågs sist annars är mitt förnamn inte speciellt vanligt.

Hoppas vi snart ses igen

Gullmaj

Anonym sa...

Jag skulle väldigt gärna köpa gamla julgranskulor. Bor i Småland.
Hur ser de ut och vad kostar dom??
Hoppas att du läser mitt mail innan du hinner lägga ut på Tradera.
Hälsar
Lena

lena.idbrant@telia.com

Helen sa...

Hej!
Du har så fint och jag önskar att jag kunde komma på din julmarknad, men avståndet är för långt.
Ditt hem är vackert..
Helen

AkH sa...

Hej, så mycket fint du haft med på julmarknaden. Hur hittar jag dina saker på Tradera? Ha en fortsatt bra vecka!
Anna-Karin
hemochting

Jeannette sa...

Ett jätte tack för att jag fick ta del av ditt hem. Underbart och att få träffa Milott där hos dig. Och hade jag inte följt din blogg hade jag inte mött henne nu. Ha det jätte bra och lycka till. Jag håller på att styila om mitt hem men mina färger är svart vitt och rött. Men lite tips fick jag allt hos dig kramar

hemma hos lilla mej sa...

Vad mycket fint du hade på din julmarknad.vad skoj att det blev en härlig och underbar dag.Synd att jag bor så långt ifrån dej.Annars hade jag kommit på en gång.Blir alltid glad att kika in till dej,Du visar så himla mycket fint och vackert.Tur jag läst om dej i tidningar.Så jag fick den stora äran att besöka din underbara blogg.Hoppas att ni hade en fin advent gulliga du.Varma kramizar Rita *****.

Butik Drängstugan sa...

Vilken härlig julmarknad.

Hälsningar
Cina