27 juni, 2009

Sommarhälsning

Helt plötsligt när jag låg och tittade ut över trädgården igår fredag, ja då fick jag en inspirations kick.

Vi skulle bort på kvällen till Bettan & Ingo och jag ville inte ta med mig blommor. Nej det är ju roligare att ta med något hemma gjort. Till handling!

Jag fick för mig att jag skulle göra en glasklocka.

Denna stora behöll jag själv. Rätt nöjd själv!

Den står nu på mitt bordet i mitt vardagsrum.

Ja ett tag i vart fall, tills någon kommer hit på besök och kanske vill köpa den.

Det vet man ju aldrig med mina prylar, som Ni vet.......

Här är en mindre variant.....

Också har vi denna lilla..........

Det var denna som fick följa med hem till Bettan.

Den pryder nu hennes köksbord.

Hon blev jätteglad och det blev jag också för att den föll henne i smaken.

Sen hon träffade mig har hon ändrat sitt hem så att det går i den vita stilen.

Hon har tom fått Ingo att måla balkong golvet vitt.......

Han tycker att vi skall träffas lite mindre.....hihihihihihihi

Idag lördag blev den en liten tur till Erikshjälpen och dessa små söta barnskorna blev ett av mina kap. Måste spara mig till nästa weekend då jag och Carola åker på inspirations & födelsedags tur till Småland.

Skall besöka Malin i hennes butik Unik. Vi skall hitta något mysigt ställa att sova över på och om någon av Er har ett bra förslag så tar jag tacksamt emot detta, tack!

Sen kommer det bästa av allt ett besök på Moheda!!!!

Jag behöver väl inte säga mer eller hur???!!!

Det skall bli så härligt!

Detta är min födelsedags present från Pigge.

En slant i börsen att göra av med i Moheda. Underbart!!!!!

Vi lånar nog grannens släp för det finns ju så mycket man vill ha med sig hem därifrån.

Nu ikväll har jag och Pigge varit på hus tittar runda här i trakten.

Besökt 3 hus som är till försäljning.

Ett av dom är bara såååååå fint!!!!!

Lagom till oss båda.

Men om det skulle bli att vi slog till, ja då får jag har stor ut försäljning av de flesta av mina möbler och prylar.

Vi får väl se. I vart fall så älskade vi båda huset, men praktikern Pigge är lite betänksam.....

Kan hon verkligen minimera sitt innehav av kläder och sånt.........

Tack för vi fick titta in i huset trots att det inte var visning!!!!!!!

Önskar Er alla en skön söndag.

Själv skall vi på 35 års fest!

Skall bli kul

Sommar kramar

Jeanette

20 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Hejsan Jeanette 1000 tack för din kommentar hos mej.Vilka fina glasklockor du har gjort.Jag tycker att det är helt underbart att kika in hos dej.Du har så mycket fint att visa som du mest gör själv.Ja det är en stor passion att skapa och greja hur kul som helst.Ha nu en underbar kväll på festen.Ha det gott kramiz ~~~~RITA~~~~.

Millas hem sa...

Hej Jeanette!

Vilken söt liten glasklocka, förstår att de blev jätteglada för den, det blir ju ett minne på ett annat sätt än en blomma!
Du har öga för det där söta och rara verkligen!
Ser så himla mysigt ut i er fina trädgård och jag kommer gärna igen på en ny loppis om det blir aktuellt!:)

Du fick mail av mig för ett tag sedan, eller kanske sändningen misslyckades.
Kolla gärna igen!

Stor varm kram//
Camilla

nettan sa...

man blir så glad och får sån inspiration av dig...
kram N

MormorRuthsAnn sa...

Hej kära Jeanette!
Åhh, vilket vackert hus ni var och tittade på. Jag tycker dock du bor helt underbart x 2!! Din "sommarstuga" är helt bedårande underbar.

Vilka vackra glasklockor, det är underbart att se din skaparglädje!

Varm sommarkram tillbaka
Ann

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej min goa goa vän!

Du är ju så himla duktig, gud så vackra de fina klockorna är! Jag slutar aldrig förundras över hur fint du har det!

Din trädgård är ju bara helt makalöst vacker! Jag tappar andan, tänk om jag kunde lyckas så! Men nej min trädgård är något man helst inte vill visa upp!

Tänk att lämna ert vackra hus, klarar du det? Men jag är säker på att nästa blir lika vackert!

Vi måste bara träffas snart igen, jag får abstinens...hihi Behöver ha någon glad och livfull här och ge mig lite energi hihi
Jag lovar att jag ringer dig snart!

Vad härligt ni ska ha det, jag vill också följa med...fniss! I augusti ska jag vara lite ledig kan vi inte träffas då och hitta på något?

Må så gott min underbara vän!

Varmaste kramen är din!
Anna

Lilla Blanka sa...

Hej goa Jeanette!!!

NU har min semester börjat...ååhhh vad underbart!!! Några veckor utan stress :)

Men vad otroligt fina glasklockor du har gjort, du har verkligen fantasti och kan förverkliga ideerna!

Moheda, åh vad roligt, hoppas det blev lite fina fynd därifrån! Jag hoppas jag kan komma dit nu i sommasr också, det är ju rena drömstället.

Jag hoppas vi kan komma förbi er också i sommar, vi åker ju till Skåne, så det finns kanske möjlighet.

Sedan hoppas jag ju att vi kommer iväg till Frankrike. Jag hoppas att jag kan hitta några fina loppmarknader där också. Drömmen hade varit att få tag på ett par gamla fönsterluckor i blekt gråblått eller vitt.

Kraaaaam
Mia

PS var du hos Marie på loppisen?

Nettan sa...

Men de var ju superfina, vad duktig du är =).
Nu ska du se att du satt igång en " göra glasklockegrej" i blogg världen.

Hoppas ni hittar huset ni söker !
Kram Nettan

LOPPISLIV sa...

Hej vännen! Ohhh det låter så härligt med Moheda besök. Hoppas du gör många fina fynd där! Vi loppisgänget har också planer på en tripp dit i sommar någon söndag. Men i helgen har vi konfirmation här hemma för dottern så det blir till att stanna hemma och förbereda och baka tårta :-)
Vilken underbar liten glasklocka du gjorde, himmel alltså så duktig du är. Så kreativ så det finns inte. Jag förstår att hon blev glad för den, vem hade inte blivit det??? Ha det nu så härligt i småland och visa oss sen dina fynd. Jag har två veckor kvar innan min semester, gissa om jag längtar nu när vädret är så underbart...hoppas bara solen väntar på mig. Vi hörs och syns. Ha det gott. Kraaaaaaam Paula

Agnes Maria sa...

Vilka härliga ideer !!
Tack för all underbar inspiration man får !
Ha det gott.
Kram Åsa

Anonym sa...

Hej Jeanette!
Fin blogg du har! Hittade hit av en slump och tyckte jag såg ett bekant ansikte och namn.
Hälsningar
Maria, dotter till Mona på SAAB :-)

Amanda sa...

Hejj!
tack för din kommentar hos mig!!
ska jag komma och ta kort hos dig? *hihi*
mitt yrke när jag är stor ska vara Djurfotograf eller något med djur, för jag blir arg när jag ser "slaktare" så jag har lusst att slå dom och rädda djuren *hihi*..
Fina glasklockor du har gjort!!
jag gillar oxå att pyssla med saker.Fast jag är inte duktig som du!

kram
amanda

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej vännen!
Så fint du har gjort med glasklockorna! Det blev ju en underbar present! Vem skulle inte bli glad över något så fint?

Så roligt att få åka till Moheda. Jag har inte varit där sedan den allra första bloggträffen, och jag är jättesugen på att åka tillbaka dit också... Får se om det kan bli någon gång i sommar kanske...

Snart börjar min semester, och det ska bli så skönt att få vara lite ledig och göra de där sakerna som man har väntat på... Och det får gärna vara lite fint väder också, så man känner att det är sommar...

Ha det så bra nu goa du! Och om vi tar oss någon sväng till Skaune i soammar kanske jag kan få ringa til dig? Vi kanske kunde träffas och ta en fika eller så...

Kram
Marie

Amanda sa...

Hej!!
ååh vilka vackra bilder!!
*hihih* säg taaaaaaaaack till pigge för att han skrev till mig :)
Wow,Har han pilgiftsgrodor..?
kan inte du skicka i mail till mamma med en bild på hanns djur!!
Jag blev JÄTTE glad när han skrev,Men du får säga till mamma att om det är okej om du kan maila till henne (eller om du kan.)
TACK för din kommentar också *hihii*
Först skojade jag med mamma och sa:Tänk så har jeannette skrivit igen *hihihihi*
Så hade du det,och pigge!!

ha det suuuuuuuuuuper braa!!
(har ni varmt i vattnet där? eller du kanske inte har badat..Vii har precis kommit hem ifrån strålande sol och simmat och hoppat från bryggan ute)

kram
Amanda

idémakeriet sa...

Grattis vännen till din dag.
Hoppas du har haft det super idag. Jag tror säkert det.
Vi kan träffas senare under sommaren det är ingen fara, bara det blir av.
Ha det nu så skönt och sköt om dig.
Grattis kramar till grisen.
Gerda

Lilla Trollbacken sa...

Hej Jeanette!
Hur har du gjort dessa vackra glasklockor, de är ju helt ljuvliga! Förstår att hon blev glad!
Jaha, ni kan inte låta bli att titta på hus i allafall. Jag trodde ni skulle satsa på att bygga ut erat i stället. Men det är ju så där när man fått något i huvet är det svårt att släppa det hihi!
Ha det så härligt!
Kram
Gabrielle

Anki sa...

Vilka fantastiska 'klockor' du gjort! Hur i hela friden har du gått tillväga!?
Mer än nyfiken, hihi...
Vad passar bättre som gåva än något gjort med kärlek o omtanke...förstår att hon blev glad! Blev tipsad om din blogg av en annan bloggerska...& sååå mycket vackert du har!
Jag tycker ni har ett fantastiskt hem!
Besöker dig gärna igen...lägger till dig i min lista så jag hittar tillbaka...hoppas det är ok?

Ups, vad långt det blev 'ler'
Ha en fin vecka! Kram Anki

Hjärtat Mitt sa...

Hej!
Vilka otroligt fina glasklockor du har gjort! Kanske finns det såna på din nästa loppis :) Det är mycket roligare att få något fint hemmagjort, än blommor (inte för att det är tråkigt med blommor).
Jag hoppas att du har haft en härlig tur till Småland, och att du hittade många fina fynd.
Och så har du tittat på hus. Så spännande. Även om det inte blir flytt, så är det roligt at titta och få inspiration. Det där med en liten butik i garaget, lät ju inte så tokigt.

Kramar Mari

Fröken Tindra sa...

Vilka söta glasklockor du gör!! Och du har ju helt underbara foton på din mysiga blogg!
Och vad kul med bröllop och romantik!! =0)
Kram!

Annas Vita Hjärtan sa...

Hejsan du goa!

Hoppas du ahr det bra och att din födelsedag blev underbar! Hoppas du fått lilla hälsningen från mig på posten!

Massor med kramar Anna

pysseltanten sa...

Gomorron Jeanette!
Hoppas allt är väl med dej...
Ser framemot ett nytt inspirerande inlägg från dej...SNAAART...hihi.
Ha en underbar helg...
Kraaamizar Git