22 april, 2009

Senast gjorda fynd

Det var ett tag sen jag visade bilder på mina senaste Erikhjälps fynd.
Trots blogg vila har sakletar sinnet funnits kvar.

Gjutjärns bord, vitt och klart....
Roliga stolar i bambu, även dessa var vita. Suveränt!

Kolla in den fint utsmyckade foten.... på bordet. Vackert!
Ett litet blombord, en terrin med tillhörande kanna. Kan det bli bättre?

Lyktan har fått stå ute ett tag och fått sina törnar.
Utan glas blev den ett läckert "hus" till mitt madonna huvud.

Lite vit färg förvandlade den gamla hushålls stegen till en rolig förvarings möbel.

En "kitschig" gammal pressglad kruka blev en läcker lampa.
Hyllan blev min då Malin (mellandotter) skulle kasta den.
Fanns i hennes ladugård.

Några gamla brädor, ett hönsnät, lite text och vips en personlig minnes tavla.
Foto på mig och Pigge som små, min mamma, mormor & morfar. Ett litet kort som Tessan skrev till sin mamma för många år sen åsså morfars Mont Blanc penna. Visst kan man bli rörd över det gamla då man börjar bli äldre.....
I en gammal ram satte jag älsklingsdokumentet som Lönnergårdens Anna givit mig i gåva då vi var där på besök i fjor sommar. En liten krans och ett band, ja då blev det så här fint.

Ibland hittar man saker som är så fula att dom bara känns vackra på något underligt vis..... Eller va sägs om denna "urna"???? Den var ju i vart fall vit.

Liksom Lantlifs Annette hittade jag en piedestal som ville följa med mig hem. Den var dessutom vit och klar. Slapp den ur trista målningen...... Bara så skönt!
Ännu en liten piedestal som blev perfekt i mitt kök. Den får behålla sin gråa färg ett tag.

En redskaps "hängare" eller ???? I vart fall inköpt hos Lisa på Klinta. Då lite rostig nu vit och fylld med gamla udda koppar. Försökt bli av med den men nu får den hänga kvar, lite....

Till sist resultatet av några pressglas fat & skålar. De blev till en läcker lampa framför mitt fönster i fönstret. Hittade detta fönster på Byggdepån i Malmö, blyinfattat gammalt glas med bubblor i för 50 kr....... Synd att klaga.

Sen måste ju moster Jeanette berätta att lille Oliver ju inte kan vara sämre än sin moster. Därför har han nu drygt 2 veckor gammal sin egen blogg.
Önskar Alla er tjejer som haft turen och möjligheten att vara med på Lottens blogg träff i Stockholm den 3 maj, en riktigt varm och solig dag. Hälsar till Er alla och hade inget hellre önskat än att kunna vara med. Men denna gång fick jag prioritera annat (Florida resan). Men till hösten slipper Ni mig inte.

lånad bild från nätet

Massor av kramar till gamla och nya blogg vänner åsså alla andra förstås
Kramizar Jeanette

10 kommentarer:

Knitty, Vintage and Rosy sa...

Så vacker, vacker terrin.


Lisa

pysseltanten sa...

Så fiiina vita trädgårdsmöbler!
Ja, alltihop som du visar e så himla fint, så man bara...ååååååååååååå:)
O så fina lampor! Men, spricker de inte väldigt lätt?? Alltså när man borrar hål, då, hihi.
Hoppas du får det heeelt underbart i Florida!:D Vi får sommar här nere till helgen, vet du väl?...Hihi.
Såg just att det kan bli 24 grader på söndag!!! Typiskt att man jobbar...:(
Ha det bäääst
Kramizar

Krusidull sa...

Som alltid så vackert hos dig.
Så söt han är lill pojken.
Kram
Krusidullan

idémakeriet sa...

Hej hjärtat,

Tack för en härlig dag, dagen flög ju och då betyder det att den var lyckat. Härligt att följa med dig, nästa gång fler ställer och mer tid tack.
Och vilket hus du har!!!!!! Tar det till dig. Så smakfullt, så dig.
Hälsa Pigga och hunden från mig.
Ska nu stryka dukar som jag ska ta med för att sätta inordning i Malmö.
Ha det gott vännen.
Puss och kram
Gerda

Tessie sa...

Gillade bordet jätte mycket!!

Vad mycket fynd du har gjort!

Kram Torarfrun

Hjärtat Mitt sa...

Ojojoj vilka härliga fynd du har gjort!!!! Och nästan inget målande heller. Det är ju perfekt!
Vilka härliga bilder på dig och lillen! Det ser så mysigt ut.
Hoppas att du får det underbart i Florida.

Ha en riktigt skön helg.
Kram Mari i Marieholm

LOPPISLIV sa...

Hej vännen, ohhh så söt lille gossen är...och du ser helt salig ut på bilderna där du har honom i famnen :-) Må tro moster kommer att dalta med lillen...hihi. Så mycket fint du visar, bordet med den vackra foten är ju helt underbar. Ha en fin helg, hoppas vi ses snart igen. Kraaaam Paula

"M" sa...

wow vilket fynd du gjort...å vitt också.....ha d gott...kram

lottens vita och gröna sa...

du härliga varma jeannette, du är som en värmande kamin, en vitamin kick en porlande bäck, alltså det är såååå härligt att komma hit vännen, du hittar så fina saker(i sommar kommer jag till dig då loppistur va?)och din värme, du är unik vännen och nu kommer en tår här med...smittad av din, vill med att du ska va med! men du vännen vi SKA ses snart, du hos mig och jag kommer ju till skåne till sommaren!!!

jag ska hälsa alla, och får du ett sent ryck att komma iaf, så gööööööööööör det! pöss lotten

Goa sa...

Puss på dig!
Du ger mig mod.

Tusen Tack!
Och för alla vackra bilder.

Största gonattkramen till DIG...