11 september, 2008

Bloggträffs dax

Ja då var det dax att avslöja vad som kommer att äga rum den 24-26 oktober.

Bloggträffs dax med Danmarks besök.

Dag 1: Fredagkväll eller eftermiddag vilket som passar bäst: samling och övernattning i Jularp. Något lätt att äta, ett varmt bad & en god natts sömn.

Dag 2: Morgonstund har guld i mun eller hur? Ur sängen tidigt och efter en stadig frukost bär det iväg över bron för att besöka:

Franske Fund Honning & Flora Kronen .

Vi kommer att fika hos Birgitte på Honning & Flora. Efter en dejlig dag i grannlandet bär det av hemåt igen. Ett stopp i Åkarp, kanske kan Ni göra något fynd i hemma hos Jeanette

På kvällen åter i stugan stärker vi våra magar och strupar med:

Cissis Gulasch Gott bröd med ost Vin & Alkofritt för somliga.

Natten är lång och så vi får se när vi kommer i säng.

Dag 3: Sovmorgon. För de som hinner och vill besöker vi Förmedlingscentralen i Tyringe ev loppisar i trakten.

Eftersom sängplatserna är begränsade (max 9 riktiga, men madrasser på golvet kanske duger för någon?) Ev. kan extra platser fixas hos kompisar. Vi behöver köra med minst 3 bilar/4pers i varje bil, max 4 bilar. Vet inte kostnad än. Väntar svar från en del ställe. För mer info & bokning maila till: pochj.lindell@telia.com

Hoppas att Ni tycker detta låter spännande & att vi ses

Kramar från oss båda

Jeanette & Cicci

9 kommentarer:

cicci sa...

Hej vännen!

Ser kanon ut har lagt ut samma info hos mig.
Ha en skön helg!
Kramis

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det här låter jättekul och spännande! Jag vill gärna komma...
Ska jag maila till dej?
Kram
Marie

My Lovely Things sa...

Hej!!

Åh vad roligt det låter!!!
dessvärre kan jag inte följa med..
Jag är med jobbet den 23- 24 okt i helsingborg på Wallmans och sover på hotell..sen blir det helsingör den 24..de vinaffärer..jag iinredningsbutiker..

Jobbar helgen sen när jag kommer hem..Kan inte ta semester..måste ha den när vi flyttar i början av nov..

men jag hänger på nästa gångg..hade vart så kul att träffa dig och alla igen...
kram anna

Anonym sa...

Hejsan!

Tack för komplimangen hos mig, det värmer.

Hoppas allt är bra med dig. Du verkar ju vara fullt igång ser jag. Vilken supermysig bloggträff det låter som ni kommer att ha. Det liksom sprudlar om hela inlägget.

Tyvärr kan inte jag komma med....

jag har haft lite otur med bloggträffar, varit bortrest på den som ordnades i våras av bl a Under en vind och bortrest när det var bloggträff i Stockholm...

Det vore ju jättetrevligt att ses i Stockholm när du är här. Jag vet att jag ska till Danmark på lite julshopping men har inga datum klara.

Vi hörs väl om det när det närmar sig.

När det gäller min sida så har jag bara ändrat layout och valt left någonting. Kolla på layout och pröva dig fram.

Hoppas nu att du får en solig helg.

Själv ska jag börja med alla mina äpplen i morgon. Paj, muffins och chutney bl a

Kramar till dig

Lena

Anonym sa...

åh! Glömde att säga att du gärna får lägga till mig i länklistan.

Det bockar och bugar jag för :D

LOPPISLIV sa...

Hej Jeanette! Ohh sa roligt. Detta har jag sett fram emot. Rakna med mig. Jag kommer!!! Jag mailar meddetsamma. Kram Paula PS: Soliga och varma halsningar fran Kreta......

Karna sa...

Så gøy, knall tur dere har lagt opp til her, dere må kose dere!

Håper det går bra med hunden din, her er det bare 3 uker til det kommer valper, og jeg gleder meg sååånnn!

GOD HELG

Viola sa...

HEJSAN JEANETTE, VILKEN OSIS, DEN23 SKA JAG ÅKA NER TILL SPANIEN FÖR NÅGRA DAGAR, VET DU ATT JAG HAR LÄNGTAT EFTER ATT TRÄFFA ALLA HÄRLIGA KVINNIR MAN MÖTT GENOM BLOGGEN SÅ JAG HADE ANMÄLT MIG PÅ DIREKTEN, ÄLSKAR JU VÅR SYDLIGA DEL SAMT ÄR EN DANMARKSVÄN. SOM PLÅSTER PÅ SÅREN SKA JAG JU NER NU I VECKAN TILL SYRRAN, HOPPAS DET GÅR FLERA TÅG! DU VET JUST DEN HELGEN STARTAR JU NOVEMBERLOVET SÅ MÅNGA KANSKE ÄR PÅ RESANDE FOT JUST DÅ, MEN HOPPAS VI HÖRS INNAN DESS, KRAMAR VIOLAN

idémakeriet sa...

Hej Gumman,
Det låter ju hur trevligt som hellst. Ni kommer att ha det säkert supermysigt.
Synd att ni inte stannar i Sverige så hade jag också haft chans att träffa er. Känske nästa gång.
Vad roligt med de silvriga ägg i äggkopparna.
Jag hoppas kunna lägga ut kursprogrammet på min hemsidan nästa veckan. Jag ska också skriva om det på min blogg.
Ha det så gott vännen.
Kram Gerda