08 augusti, 2008

Min sommar resa i Sverige etapp 2

Jag forsätter att visa bilder från de gångna dagar som flutit förbi i harmonisk fart genom vårt vackra land på vår semester. Efter jag besöket hos Stenhusets Antik i Böge/Skåne åkte jag vidare till Mölle by the Sea. Jag susade fram på vägarna med dotterns vinst bil, ( ja hon har vunnit denna Mini Cooper). Denna röda lilla pärla som bara var så underbar att ratta.
Innan jag kom fram till Mölle var jag tvungen att stanna på detta mysiga fika ställe. Fiket var kombinerat med en helt underbar inredningsbutik, bara så läckra saker i lokaler som bara talade för sig själv.... Ja Ni vet med texter skrivna på bjälkarna i taket, vackra trägolv osv..... Ni känner igen stilen eller hur?!?!?!? Ja ja här köpte jag såna där lyxiga doft ljus som är så fina att ge bort i present istället för en blomma. Fick 2 till priset av ett, fynd! Inget mer shoppande och fika kunde jag inte göra för det var stängningsdags Billig visit!
Kom fram till Mölle vid 18.00 tiden, trött men nöjd och glad! Ni har ju fått rapport härifrån tidigare dock utan bilder, ( och av dessa blev endast dess visningsbara) Så här fin utsikt hade jag från min balkong!!!!!! Njutning i fulla drag. Måste bara berömma sängarna. Härligt sköna även om sömnen inte riktigt ville infinna sig. Får många nya intryck som dansade runt i hjärnan. Men vilan jag fick räckte bra.
För dagen efter kom min barndomsvän Gunilla på visit. Hon bor i Torekov under sommaren och det ligger ju bara sådär 45 minuter från Mölle. Som vanligt då vi träffas så står det alltid promenad på programmet. Mitt flås fick vad det tålde i Mölles många backar. Mycket vackra hus att titta på i ett väder som var ok. Inget regn!
Ett besök i metropolen Ängelholm där Stoffe spelar hockey med Rögle, var ett måste. Aldrig varit där. Mysig liten stad med massssssssssor av fin shopping!!!!! VARNING! Blev lite för många kassar som fick följa med hem!!!!! Är svårt när det är rea på rean!!!!! Men jag hade ändå kvar lite av fickpengarna hem, trots en elak parkeringsvakt som gav oss båda böter trots att vi kom då han stod och skrev boten..... Typiskt!!!!! Ändå hade vi varit där 1 gång extra eftersom tiden bara rann iväg....................... Nu har ni sett en del bilder från min husmors semester. Så skönt att stanna bilen vid varje liten skylt i vägkanten som visar att här har man loppis, det var en tjej tripp som bjöd på allt man kunde önska, bo och äta gott, fint väder, träffa sin goa väninna, ögongodis i form av vacker natur utanför bildfönstret, örongodis strömmar från bilens högtalare och sist men inte minst fynd shopping. I nästa inlägg blir det bilder från bla Varberg, Unnaryd och Sundsvall. Tills dess ha det bäst!
Kramisar Jeanette

16 kommentarer:

Viola sa...

Hejsan, så härligt med husmorssemester med väninna. Händer då och då att jag oxå gör det. Nu längtar jag ner till lillesyrran i Simrishamn. Ska åka i september några dagar till alla smultronställen som finns där. Toppen att få hälsa på dig och bli guidad och få en massa tips på ställen att besöka, ha en skön helg, kram Viola

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Jeanette!
Nu är jag runt och hälsar på alla mina vänner efter ett ganska långt uppehåll ifrån bloggen. Det har varit ganska skönt att ha en paus, men nu är det roligt att vara tillbaka igen.
Här var det mycket läsning.
Du har kommit en bra bit på väg förstår jag med ditt kämpande... jag ska stötta dej allt vad jag kan så här på avstånd!
Du verkar ha haft en härlig semester också! Visst finns det mycket fint att se och uppleva överallt!
Vi har varit iväg till Toscana, och det har varit underbart. Jag kommer att visa lite därifrån sedan.
Du hade tagit jättefina bilder från din semester, och den lilla bilen var ju för gullig! En vinst också! Fantastsikt! Man hör ju sällan talas om att någon vinner så stort som en bil!
Ha nu en jätteskän helg, så hörs vi snart igen!
Kram på dig!
Marie

Jes/Vita villa vila sa...

Vad roligt att hitta denna härliga blogg! Hit kommer jag gärna tillbaka :)

Jes

Lilla huset på prärien sa...

Hej Jeanette! Ja visst är det vackert i Mölle, jag älskar att åka upp dit mellanåt. Själv var jag iväg med familjen till Dalarna i sommar. Tänk så mycket vackert vi har i detta landet!

Hälsningar Jenny

johanna sa...

Hej jeanette... Tack för din goa kommentar.
Vilken helt fantastisk semester du har haft. Hoppas du får en fortsatt underbar sen sommar. Ha det riktigt ,riktigt gott. Stor kram från mig. ( Jag beundrar dig för att du går ut med din jobbiga tid , jag tänker på dig)
Kraaaaaam

Skomakartummen sa...

Hejsan! vilken skön semester, vilket härlig lyx att kunna stanna vid varje skylt och butik. Det vore något för mig som har småbarn som inte gillar gå och shoppa. många kramar sari

Anna sa...

Men kära nån vilken utsikt! Ja, jag förstår att du inte kunde somna!

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka mysiga tripper du har gjort! Nästa inlägg är man förstås spänd på att se!

Ha en fortsatt skön helg och tack snälla för dina rara kommentarer! Kramar!

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Åhh vad det är roligt att följa din semester tripp..himmel vad du har haft det roligt...
Du har varit på så många fina ställen och fått se mycket vackert..sååå kul..
Just nu sitter jag med toning i håret,vi ska på fest så man måste ju piffa till sig lite ;)
Tur att det finns hårtoning och brun utan sol..hii..hii..
Ha en skön Lördag och du, Nisse hälsar så gott han också !
Kram Anette

Unknown sa...

Och du har inte haft det så ledsamt heller på semestern ser jag!! =) Vilket mysigt ställe..... Anna och jag var i Mölle nått år i en super mysig butik..antar dock att vissa butiker kommer och går! Den där mysiga hittade vi inte..Älskar bilen dottern vunnit!! Mina drömbilar är *hundkoja* eller *bubbla*!! Sååå fina...Hoppas att du känner dig nöjd med tillvaron och livet och att vi ses snart igen! Funderar på att ta en tur till Moheda i mon ..=) Blir det en tomt här uppe i skogarna för er förresten??!! Tack goa du för din komplimang..kul att höra då och då..man blir så hemma blind i bland!! Puss på dig/Malin

Ha en super härlig helg! kramar Malin

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Tack för din kommentar!
Vilka fina bilder du visar...
Kram Marlene.

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Hejsan!
Fina bilder du visar...
Kram Marlene

Love Your Homes sa...

Hej Jeanette, det är med stor beundran jag läser dina inlägg. Du har verkligen insett vad det handlar om och är helt uppriktig, en riktig förebild, jag blir riktigt berörd. Varma hälsningar Ingela.

P.s. Gjorde liknande Skånetur ett par dagar efter dig, sov också på Badhotellet i Mölle. Helmysigt.

Marie sa...

Vilken härlig sommar du har haft Jeanette och vilka mysiga platser du har besökt! En massa fina ställen och många vackra bilder!
Nu känns det ju nästan som att sommaren är förbi, iallafall här hos oss där det är kallt och regningt och mest känns som höst. Men förhoppningsvis blir det väl några härliga sommardagar till.

Ha en bra vecka och tack för din gulliga kommentar! Ta hand om dig!
Kramar Marie

Marie Söderberg sa...

ja det är fint runt på västra sidan kust..finns många vackra pärlor..själv är jag oerhört förtjust i Strömstad..& Lyckorna..besökte Torekov för nga år sedan..där var det vackert, speciellt den lilla citykärnan..underbart.
ha det gott

My Lovely Things sa...

Åh vad det låter mysigt!!
Dit vill jag åka med..till det vackra Mölle!!
Här röjs det så det står härliga till!!
I dag är det att städa mer och hålla ordningen..Imorgon kl 10 kommer fotogrfen och fotar..så spännande..sen så kommer huset ut på fredag..
ha det så bra..
kram anna