26 november, 2007

Danmarksfynden är på plats

Jag börjar att visa de sötaste fyndet. Visst är dom söta mina små vinter flickor. Det finns bara dessa två eftersom tjejen som gjort dom hade gjort upp dessa som ett prov. Jag gav därför bara 50 danska kronor för BÅDA!
Nu står dom brevid min "julgran" och vaktar så den inte tappar för många barr.

I toppen sitter nästa inköp. En stjärna i "gammalt" silver. Passar så bra till en sån liten gran som jag alltid har. Granen är på rot och står i sin kruka som jag sen har virat ett gammalt lakan omkring.Den här ljusstaken fick jag av min man. Valde denna istället för en tröja. Den hittade ett nytt hem i mitt kök.

Denna julboken var en nyhet för mig. Som alltid med danska heminredningsböcket är den fylld med idéer och kan ni tänka er att den kostade endast 49 danska kronor. Fyndet hittades på Netto. Det är en mataffär där man ibland kan göra riktiga klipp på lite av varje.

Kan varmt rekommendera denna julmarknad. Inte så stor men med vacker omgivning. Den är mysig helt enkelt. Den hålls 2 helger varje år före jul. Klampenborgs galoppbana ligger mellan Köpenhamn och Helsingör. Man passerar massor av fina gamla hus när man kör hit. Vi hann även med ett besök hemma hos min mans syster som bor i världens mysigaste hus i Danmark. (Lovade henne att inte skriva var). Här en bild från hennes innergård. Huset och gården är helt otroligt vackert. Här slutar bildserien för idag. Nu tar jag time out från bloggen ett par dagar och njuter av att träffa min tös och att besöka Stockholm. Har dessvärre ingen ork att svara mina trogna bloggvänner ikväll. Lovar att återkomma efter Stockholms besöket. Kramisar tills vi hörs Jeanette

3 kommentarer:

www.nestorforlag.se sa...

Kul att hitta din blogg, med massa tänkvärda ord, älskar ordspråk!!!

Solsjö - Under en vind sa...

Välkommen hem igen för en mellanlandning! Ni ser ut att ha haft det väldigt mysigt på er tripp! Hoppas att det blir minst lika bra att besöka dottern och huvudstaden! Du har väl en lång rad av butiker att besöka kan jag tänka mig! *hi hi*! Missa inte Gamla stans mysiga ställen, där finns små butiker som Sirlig, Himlen runt hörnet osv...osv.... som man inte får missa. Gillar du änglar som jag tror att du gör...så bör du besöka Christina Schollins butik som är fylld av änglar! Jag har två små änglar på min lilla toalett som jag köpt där av henne en gång.
Må allra bäst! Kramis!

Jenny Oak Fae sa...

Min mamma köpte en sådan flicka på EKO häromdan..!

/Jenny