02 oktober, 2007

Jag klarade det!

Helt otroligt! Är såååå stolt över mig själv. Jag klarade av att fixa med bilder till min blogg.

Liksom många av de bloggar jag läser så har jag naturligtvis köpt både Franska förbindelser, Franska stämningar samt Julens ABC. Dessa danska böcker är ju bara guld värda när det gäller att få inspiration för nya projekt i hemmet. Man önskar bara att man bodde i ett lite äldre hus med den rätta karaktären. Ute kan man inte fixa till det lika bra men inne går det rätt hyfsat att få till det i dansk/fransk shaby chic stil trots att man bor i ett 60-tals hus.

Nu kommer jag äntligen att kunna dela med mig av hur jag skapat min stil efter tips och idéer dels från tidningar, böcker och naturligtvis från alla vackra bloggsidor. Man tycker ju alltid att gräset är grönare på andra sidan, men när man ser hemmet på bild är det ju inte alls så tokigt. Idéer har man ju gott om och det finns ju alltid massor att shoppa när man besöker loppisar, Erikshjälpen, Myrorna för att inte tala om alla härliga inredningsbutiker runt om i vårt avlånga land. Dessutom har jag ju väldigt nära till Danmark. Snacka om mycket att shoppa! Dock oftast väldigt mycket dyrare än här hemma i Sverige. Men meningen är ju att man skall blanda och då får man ju till en härlig mix av allt man tycker om.

Hörs imorgon Kramisar/Jeanette

Inga kommentarer: